وجود مسؤولان امنیتی بعثی از دلایل موفقیت داعش است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم تشکیل دولت جدید عراق در مهلت قانونی تأکید کرد و گفت: تجاوز از مهلت قانونی در تشکیل دولت جدید و انتخاب وزیران سبب کم ارزش شدن دستاوردهای می شود. دولت جدید باید به سرعت تشکیل شود تا بحران ها بار دیگر بازنگردند.

 

وی افزود: نخست وزیر مامور تشکیل کابینه و گروه های سیاسی باید با هم همکاری داشته باشند تا این وظیفه مهم به خوبی انجام گیرد و وزیران بر اساس انسجام، کارآمدی و مشارکت ملی گسترده انتخاب شوند.

 

حجت الاسلام قبانچی، همکاری با روحیه ایثار و محافظت از مصالح ملی را مقدمه ای برای تشکیل دولت خواند و از گروه های سیاسی خواست مصالح شخصی را بر مصالح ملی مقدم نشمارند.

 

سازمان ملل در قبال محاصره شیعیان آمرلی سکوت اختیار کرده است

 

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از محاصره شهر شیعه نشین آمرلی به شدت ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: مسؤولان امنیتی چرا برای فک محاصره آمرلی که غذا و آب تنها از راه هوایی به آنان می رسد، اقدامی انجام نمی دهند؟

 

وی تأکید کرد: سازمان ملل و کشورهای جهان در کنار مسیحیان و ایزدیان عراق ایستاده و از آنان حمایت کردند در حالی که هیچ اقدامی در قبال آنچه علیه شیعیان آمرلی صورت می گیرد، انجام نمی دهند و سکوت اختیار کرده اند.

 

حجت الاسلام قبانچی به بررسی عوامل برخی شکست های امنیتی پرداخت و اظهار داشت: ما با آنچه نیروهای امنیتی با آن مواجه شده اند و آنچه در صحنه جنگ رخ می دهد کاملا آگاه هستیم. نیروهای امنیتی آمادگی کاملی برای جنگ دارند اما متاسفانه برخی از مسؤولان آنان از وابستگان حزب بعث هستند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی افزود: آنچه در پایگاه سبایکر رخ داد فاجعه و خیانت بزرگی به شمار می آید چرا که مسؤولان امنیتی از نیروها خواستند سلاح را بر زمین بگذارند. پیگرد خائنان و کارشکنان و مجازات آنان ضروری است.

 

وی آوارگان را نیز به دفاع از شهرها و ناموسشان فراخواند و تصریح کرد: آوارگان برای دفاع از سرزمینشان در اولویت قرار دارند و هنگامی که حقوقشان را مطالبه می کنند باید به دفاع از شهر و ناموس خود بپردازند./980/ب902/د

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *