تبعیض بین استان ها در دولت تدبیر و امید برطرف شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: بزرگ ترین حرکت و انقلاب سیاسی و اجتماعی امام صادق(ع) در کنار حرکت های علمی و تربیتی، تاکید بر رهبریت صالح در جامعه اسلامی بود.

 

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) همواره بر اصل ولایت در کنار اجرای سایر احکام اسلام نظیر نماز، روزه و زکات و حج تاکید داشت به طوری که هرگز نمی خواست تا امت اسلامی زیر حاکمیت و ولایت حاکمان جابر و مستبد باشد چرا که خداوند متعال هرگز دوست ندارد امت اسلامی در زیر حاکمیت ستمکاران قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور به استان اردبیل، خاطرنشان کرد: سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به اردبیل با استقبال خوب مردم رو به رو شد و به اذعان خود دولتمردان استقبالی نظیر استقبال مردم اردبیل در سفرهای گذشته کم سابقه بوده است که امیدواریم با پیگیری مدیریت ارشد استان همه مطالبات و خواسته های مردم تحقق پیدا کرده و به نامه ها و درخواست های عموم هموطنان پاسخی شایسته و در خور داده شود.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: در این سفر ما به صورت مفصل خواسته ها و مطالبات مردم را در شورای اداری مطرح کردیم و به رییس جمهور گفتیم که مردم این استان انتظاراتی فراتر از وعده های داده شده در ورزشگاه تختی اردبیل در جمع عموم مردم دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، افزود: نخستین خواسته ما از رییس جمهور اجرای عدالت در بین استان ها و رفع تبعیض ها در برخورداری برخی از استان ها از امتیازات ویژه بود که انتظار داریم مظاهر تبعیض بین استان ها در دولت تدبیر و امید برطرف شود.

 

امام جمعه اردبیل با انتقاد از رعایت نشدن عدالت در بین استان ها به ویژه از بین رفتن رابطه ها و واسطه ها و حق ویژه را ضروری دانست و گفت: هرچند در عرصه بین المللی عزت این ملت حفظ شده اما انتظار می رود عزت جوانان ما نیز به همراه کرامتشان حفظ شود چرا که بسیاری از جوانان ما همچنان با دغدغه اشتغال و ازدواج رو به رو هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، اظهار داشت: ضرورت توجه به قابلیت های استان در برنامه ریزی ها به ویژه بها دادن به توانمندی اردبیل در حوزه گردشگری یکی از مطالبات به حق ما بود که از رییس جمهور خواستیم تا ردیف ویژه اعتباری برای استان در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه اردبیل در عین حال خطاب به نمازگزاران این شهر تاکید کرد باید از دولت و آقای رییس جمهور که باوجود مواجه بودن با محدودیت های مالی و اعتباری به استان اردبیل توجه دارد و برای تکمیل و اجرای چندین طرح مهم از جمله ادامه طرح راه آهن سراسری میانه به اردبیل، فعالتر کردن منطقه ویژه نمین و تکمیل سد گیوی و نیز تکمیل و بهره برداری از چندین طرح بیمارستانی و درمانی مانند مرکز تروما و رادیوتراپی اردبیل تقدیر و تشکر کنیم./937/پ202/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *