دولت در جهت تقویت فرهنگ دینی جامعه بیشتر تلاش کند

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد باریک بین، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) گفت: مقام علمی امام صادق(ع) و پدر بزرگوارشان به دلیل فرصتی که برایشان فراهم شد بیش از سایر وجوه ایشان در بین ائمه بروز پیدا کرد و همین نعمت موجب برخورداری شیعیان در طول تاریخ از این میراث عظیم علمی گشته است.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با بیان این‌که کرسی درس امام صادق(ع) مجمعی پرجمعیت بود اظهار داشت: حتی امامان چهارگانه اهل سنت هم برخی با واسطه و برخی مستقیم از مکتب درس امام صادق(ع) تلمذ کرده اند به طوریکه رشته شاگردی ابوحنیفه که یکی از امامان اهل سنت است به ایشان بر می گردد.

 

وی با اشاره به داستان مجلس مناظره ابوحنیفه با امام صادق(ع) به دستور منصور و برای کاهش محبوبیت ایشان در بین مردم بیان داشت: هیبت و پیروزی امام صادق (ع) در این مجلس و تسلط ایشان بر اعتقادات سایر ادیان موجب شد تا خود ابوحنیفه امام صادق (ع) را فقیه ترین مردم زمان خود دانسته و به آن اعتراف کند.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: شیعیان عصر حاضر موظفند با تأسی به ائمه اطهار(ع) و شناخت عظمت علمی و معنوی ایشان در مسیر آنان قدم نهاده و زندگی دنیوی و اخروی سعادتمندی برای خود و دیگران رقم بزنند.

 

حجت الاسلام باریک بین با اشاره به پیش رو بودن هفته دولت خاطر نشان کرد: این مناسبت فرصت مناسبی است تا همگان از تلاش ها، زحمات شبانه روزی و مدیریت جهادی کادر قوه مجریه در راستای رفع نواقص و برنامه ریزی برای  رشد و تعالی جامعه در همه سطوح خصوصأ استاندار قزوین قدر دانی کرده و برایشان آرزوی توفیقات روزافزون داشته باشیم.

 

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: البته این مناسبت برای دولت نیز مغتنم است تا افزون بر در میان گذاشتن برنامه های آینده خود با مردم، همه اعم از مردم و تمام صاحب نظران بتواند عملکرد ایشان را ارزیابی و نقد کرده و دولت هم با روی  باز و سینه ای فراخ از آنان استقبال کند حتی اگر با  زبان تلخ باشد، چرا که به فرموده امام راحل نقد از الطاف الهی است.

 

وی به تشریح توقعات مردم و رهبری از قوه مجریه پرداخت و ابراز داشت: همه از دولت محترم تقاضا  دارند تا از طریق تعامل با سایر قوا بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتیی مردم و وضعیت اشتغال را حل کرده و جامعه را از رکود اقتصادی خارج کند؛ هرچند خوشبختانه اسب سرکش و لجام گسیخته تورم تا حدودی مهار شده است ولی این کار نیازمند سرعت و جدیت بیشتری است.

 

امام جمعه موقت قزوین افزود: هچنین از نمایندگان محترم مجلس انتظار می رود تا در همکاری با دولت در زمینه طرح های اقتصادی همکاری و تعجیل کرده تا نشانه های در جامعه نمایان شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن تقدیر از دولت بابت اجرای طرح موفق ارتقای سلامت در جامعه ابراز داشت: از دولت انتظار می رود با همکاری سایر قوا در جهت نظارت، پیشگیری و از بین بردن فساد اداری و مالی گام نهاده تا اعتماد  مردم  نسبت به نظام خدشه دار نشود.

 

حجت الاسلام باریک بین با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین قوا اظهار داشت: خوشبختانه پس از استیضاح وزیر علوم شاهد برخورد منطقی رییس جمهور با حق طبیعی نمایندگان مجلس راجع به استیضاح بودیم و البته انتظار می رود دغدغه رشد علم پیگیری شده  همچنین ماجرای بورسیه ها شفاف سازی شد تا انگیزه جوانان برای تحصیل و رشدعلمی از بین نرود.

 

وی در ادامه افزود: از دولت توقع داریم در رابطه با ارتقای سطح فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی جامعه تلاش کرده و این کار را ابتدا از خود آغاز کند تا مردم هم از آنان تبعیت کنند.

 

امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به حقوق متقابل زن و مرد در رساله حقوق امام سجاد(ع) گفت: به  فرموده ایشان مردان سرپرست و قوام زنان در جهت حمایت و تعالی خانواده بوده و باید در محدوده عقل و شرع رضایت همسرش را جلب کرده و با حسن خلق و حفظ آراستگی تلاش کند تا محبت او را به دست آورد و در مقابل زن هم وظیفه دارد از همسرش اطاعت و تبعیت کند./955/پ202/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *