موضوعاتی که برای تبلیغ خارج از کشور موثر و مورد نیاز است

moballegh

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام:حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد زادهوش ، در تبیین موضوعات و مطالبی که برای تبلیغ بین الملل ضروری است و وظیفه هر مبلغی است که به صورت ویژه به این موضوعات بپردازد گفت:

من تجربه‌ی سه مرتبه تبلیغ در پاریس، دو مرتبه تبلیغ در رم، دو مرتبه در میلان و اتریش و چند مرتبه هم در دیگر شهرهای اروپا را داشته‌ام. این‌ها منبرهای رسمی من در مساجد و مراکز مهم بوده است. بعضاً در خانه‌های مردم یا در محافل خصوصی نیز تبلیغ کرده‌ام. هم‌چنین در اکراین، ترکیه، پاکستان، فیلیپین، چین و مکان‌های متعدد دیگری نیز توفیق تبلیغ را داشته‌‌ام.

یکی از آسیب‌های جدی و مشترک در بین ایرانی‌های خارج از کشور، فروپاشی خانواده‌هاست. این‌که ما گمان کنیم خانواده‌ی سالم و ساده‌ای که به این‌جا مهاجرت کرده‌اند، از آسیب‌های فرهنگی مصون بوده‌اند، این‌طور نیست!

با کمال ناباوری؛ مثلاً خانم خانواده تمرّد می‌کند. آن خانمی که اصلاً کسی گمان نمی‌کرد روزی چنین رفتاری داشته باشد. این نشان می‌دهد که پایه‌ی عقیده‌ای وی قوی نبوده است.

نشان می‌دهد که آن التزاماتی که باید باشد و آن باورهایی که طرف باید داشته باشد، اصیل نبوده و لذا وقتی با فضا و محیطی مواجه می‌شود که می‌بیند اگر امروز از شوهرش جدا شود به او خانه‌ی مستقل و حقوق مکفی می‌دهند و با مردهای دل‌خواه خودش هم می‌تواند رابطه داشته باشد، به راحتی از همسرش جدا می‌شود و خانواده از هم می‌پاشد؛ نمی‌گویم اکثر خانواده‌ها این‌جوری هستند،

ولی عده‌ی قابل توجهی دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. این نشان می‌دهد که ما باید روی مباحث خانواده بیشتر کار کنیم و لازم به تذکر است که این ارتباطات رو به گسترش است.

این‌طور نیست که بتوانیم رفت و آمدهای خارجی را کنترل کنیم. از‌طرفی پس از گذشت دو سه دهه از انقلاب، همه تلاش می‌کنند که این چند میلیون ایرانی را با فضای داخلی مرتبط کنند.

این ارتباطات ضمن این‌که خیلی برکات دارد، مفاسد و آسیب‌هایی هم دارد. برای مثال پسری که متولد فرانسه یا بلژیک است و در این‌جا ازدواج می‌کند، به راحتی از همسرش دل‌می‌بُرد. این یعنی این‌که ما شاهد گسترش روابط عمیقی هستیم. اگر در این روابط، اعتقادات و باورها محکم نشده باشد، مثل فنری می‌ماند که مدت‌ها رویش فشار بوده است. آن ‌طرف که می‌رود احساس می‌کند دیگر آن فشار نیست و یک‌دفعه آزاد می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *