مرجعیت شیعه با ابتکار عمل جهان اسلام را علیه تکفیری‏ها بسیج کرده است

kabi

آیت‎الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، گفت: برگزاری چنین کنگره‎هایی به معرفی اسلام ناب محمدی کمک ویژ‎ه‎ای می‎کند.

وی با اشاره به اهداف و فواید برگزاری چنین اجتماعاتی، ابراز داشت: پیام این کنگره این است که مرجعیت شیعه از لحاظ زمان شناسی، مسؤولیت شناسی و ابتکار عمل به این نتیجه رسیده است که باید ظرفیت جهان اسلام را در مقابل جریان افراطی و تکفیری بسیج کرد و با آنها مقابله کرد.

آیت‎الله کعبی با بیان این‏که مرجعیت شیعه، مذاهب مختلف اسلام با گرایش‏های گوناگون را توانسته با هم در یک زمان و مکان جمع کند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره و اجتماع علمای اهل سنت و جهان تشیع این است که برای مسأله تکفیر و افراطی گری که مسأله اول جهان اسلام است چاره‏ای اندیشی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: تکفیری‎ها و افراطی‎ها ابزار دست دشمن هستند و بر اساس جهل و کینه، حسد و ظلم و تحریک دشمنان اسلام و شیاطین وارد میدان شده‏اند و علیه مسلمانان جهان جبهه گرفته‏اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‎که دشمن با نام اسلام و رسول الله علیه اسلام موضع گرفته است، تصریح کرد: این گروه‎های افراطی و تکفیری با ریختن خون انسان‏های بی‏گناه پروژه اسلام هراسی، که از اهداف شوم آمریکا و همدستانش در منطقه است را به دست گرفته‎اند.

وی با تاکید بر این مطلب که اگر این گروه‎های افراطی متوقف نشوند خطر بزرگی بشریت را تهدید می‎کند، ابراز داشت: بیشترین ضربه از این گروه‎های افراطی و تکفیری نصیب کشورهای اروپایی خواهد شد چرا که تکفیر دین و مذهب مرز و وطن نمی‎شناسد و همه را به یک چشم می‎بیند.

آیت‎الله کعبی با بیان این‏که از لحاظ نظامی و امنیتی می‎شود تکفیری‎ها را مدیریت کرد، اظهار داشت: مهمتر از مدیریت نظامی و امنیتی مدیریت اعتقادی و فکری این گروه‎ها است چرا که تکفیری‎ها بر پایه ایدئولوژی خود‎ساخته منسوب به اسلام مشغول جذب نیرو در سطح جهان هستند و با مدیریت فکری این گروه‎ها باید سربازگیری آنها را متوقف کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به این‏که باید در مقابل ایدئولوژی تکفیر ایدئولوژی رحمت محبت و مودت را مطرح کرد، اظهار داشت: باید در مقابل جریان فکری این گروه‏های تکفیری جهاد واقعی در راه خدا را تبیین کنیم و به آنها بفهمانیم که اسلام ناب محمدی تفاوت فراوانی با آن دینی که آنها معرفی می‏کنند دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *