لزوم فک محاصره آمرلی/ با متعرضان به مردم با مشت آهنین برخورد شود

به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از رسا،حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم فک محاصره شهر آمرلی تأکید کرد و گفت: آمرلی بیش از دو ماه است که در محاصره قرار گرفته ولی زنان و کودکان و مردان این شهر با وجود کمبود سلاح، تجهیزات نظامی و مواد غذایی به مقابله با هجمه گروه های مسلح تروریستی می پردازند.

وی افزود: از دستگاه های ذیربط می خواهیم به یاری شهروندان قهرمان آمرلی شتافته و از ادامه جنایت های داعش علیه آنان که جهانیان نمونه ای از آن را در برخی شهرها نظیر سنجار و تلعفر مشاهده کردند، جلوگیری کنند. ارسال مواد غذایی به اهالی این منطقه از راه هوایی امری ضروری است و می تواند اندکی از سختی های کودکان و زنان بکاهد.

حجت الاسلام کربلایی دفاع از وطن و شهروندان در برابر تروریست ها را افتخاری بزرگ دانست و تصریح کرد: بارها از تلاش نیروهای امنیتی و مردمی که جان و خون خود را در راه وطن تقدیم می کنند، سپاسگزاری کرده ایم، اما گروه بسیار اندکی که اقدامات نادرستی علیه شهروندان مرتکب شده و به هتک حرمت آنان می پردازند را محکوم می کنیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: از دستگاه های امنیتی می خواهیم با کسانی که به شهروندان تعرض می کنند با مشت آهنین برخورد کند به ویژه اگر این افراد لباس دفاع از وطن و مقدسات را بر تن داشته باشند. تساهل و تسامح با این افراد حتی اگر تعداد آنان اندک باشد پیامدهای بسیار خطرناکی به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به آخرین روند تشکیل دولت جدید عراق اشاره کرد و اظهار داشت: گروه های سیاسی در حال مذاکره شدید برای تشکیل دولت بر اساس مهلت قانونی هستند. همگان بر این مساله واقفند که دولت جدید باید به صورت صحیح تشکیل شود تا بتواند بر اشتباهات انباشه سال های گذشته فائق آید و به فراهم ساختن حقوق و امنیت و ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.

حجت الاسلام کربلایی تشکیل دولت جدید را تنها برعهده نخست وزیر ندانست و تأکید کرد: تشکیل دولت جدید مسؤولیت همه گروه های سیاسی است که نامزد مورد نظر خود را معرفی می کنند. گروه ها باید افراد کارآمد، توانا و پاک و دلسوز نسبت به آینده را معرفی کنند.

خطیب جمعه کربلا افزود: نخست وزیر تنها حق انتخاب وزیران را بر اساس افراد معرفی شده از سوی گروه های سیاسی دارد بنابراین همه مسؤولیت ها متوجه او نیست، گرچه انتظار می رود افرادی که نسبت به انتخاب آنان تردید دارد را به وزارت انتخاب نکند.

وی با اشاره به شرایط قرار داده شده از سوی گروه های سیاسی برای تشکیل دولت گفت: گروه های سیاسی باید بدانند افزایش سقف خواسته ها و شرایط به مثابه سنگ اندازی در راه تشکیل دولت است و اگر گروهی مدعی شود که این خواسته ها بر اساس حمایت مردم است پس باید بداند که گروه های دیگر نیز دارای پایگاه مردمی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *