ساخت حوزه‌های علمیه جدید در کشور؛ زیرساخت حضور مستمر روحانیان در مدارس

حجت‏ الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، درباره حضور روحانیون در مدارس گفت: در کشور ما و مکتب تشیع، روحانیت از سابقه طولانی بیش از هزار ساله و دارای روحیه معنویت و علم برخوردار بود، که در واقع نشان از یک اطمینان کامل مردم از این مکتب و روحانیت است.

وی درباره حضور طلاب جوان در مدارس استان قم و برخی استان‏های کشور تصریح کرد: روحانیون و طلاب جوان و با نشاط حوزه‏های علمیه کشور در چند سال اخیر با حضور موفق و مستمر خود در مدارس کشور و با انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان و نوجوان تأثیر بسزایی در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه ایفا کرده‏اند.

حجت‏الاسلام اسکندری از برنامه ‏های اداره تبلیغات اسلامی برای تأثیر بیشتر حضور روحانیون در مدارس اظهار داشت: از برنامه‏های این اداره برگزاری کارگاه‏های آموزشی و مهارت افزایی روحانیون و طلاب در برقراری بهتر با نسل نوجوان و جوان مدارس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم روند این فعالیت را خوب توصیف کرد و افزود: پیشرفت‏هایی از جمله برقراری نماز جماعت، ارتباط عاطفی روحانیون با دانش‏آموزان و تشکیل هیأت‏های مذهبی دانش‏آموزی تحت نظر روحانیون از برنامه‏های انجام شده این سازمان دانست.

وی در پیشنهادی برای بهتر شدن روند حضور روحانیون در مدارس ابراز داشت: اگر بخواهیم حضور طلاب را در همه مدارس کشور گسترش دهیم باید در همه استان‏ها به خصوص استان‏های محروم با تأسیس حوزه‏های علمیه جدید و جبران کمبود طلاب به این مهم دست پیدا کنیم.

حجت‏الاسلام اسکندری در ادامه افزود: خوشبختانه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با همکاری خوب و یاری خود در همه زمینه‏ها و و همراهی با حوزه علمیه در به وجود آمدن شرایط حضور روحانیون در مدارس کمک بسزایی کرده است.

وی در پایان درباره تبلیغات مبلغان وهابیت در بین دانش‏آموزان و نو‏جوانان اهل سنت در استان‏های مرزی گفت: با توجه به این‏که وهابیت فعالیت خود را بر روی دانش‏آموزان استان‏هایی که جمعیت غالب آنها را اهل سنت تشکیل می‏دهند ادامه می‏دهد ولی خوشبختانه روحانیت اهل سنت بسیار باهوش و دقیق مراقب این جریان انحرافی است و آن‏ها با استقبال همکاری روحانیت شیعه و سنی در کنار هم برای دفع تبلیغات این فرقه منحرف آماده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *