سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت قم آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی 94ـ93 مرکز تخصصی مهدویت شنبه شب در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ این مراسم که با حضور طلاب، روحانیان، علما و دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد با سخنرانی حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید همراه بود.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی در سخنانی با تأکید بر توجه ویژه به موضوع مهدویت گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند به وسیله مهدویت کمر مهدویت را بشکنند؛ از این‌رو باید در این موضوع مهدویت سرمایه گذاری کرد.

 

وی افزود: از زمان بنی عباس مسأله مهدویت ابزار مفسدان برای رسیدن به اهداف سیاسی‌ بوده و در طول تاریخ نیز تعداد زیادی ادعای مهدویت کرده‌اند؛ امروز نیز وسیله‌ای برای شیعه ستیزان شده تا بدین وسیله تشیع را از بین ببرند.

 

حجت‌الاسلام کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز گفت: مرکز تخصصی مهدویت از 12 سال پیش آغاز به کار کرده است.

 

وی افزود: تاکنون 400 نفر از دانش پژوهان و دانش آموختگان این مرکز فارغ التحصیل شده و به ترویج تفکر مهدویت می‌پردازند.

 

مدیر مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد: تاکنون ده‌ها پایان نامه از سوی دانش آموختگان این مرکز نوشته شده است.

 

وی تأکید کرد: 170 کتاب نیز از سوی افرادی که در مرکز تخصصی مهدویت مشغول تحصیل هستند به رشته تحریر در آمده است؛ همچنین ده‌ها سایت، هزار سفر تبلیغی نیز از سوی دانش آموختگان این مرکز صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام کلباسی پیگیری مطالبات و رهنمودهای مراجع تقلید را از اهداف مرکز تخصصی مهدویت برشمرد و گفت: در موضوع مهدویت بسیار از نقطه نظرات حضرت آیت‌الله سبحانی بهره می‌گیریم.

 

گفتنی است، حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان سخنان خود برای سلامتی و شفای عاجل رهبر معظم انقلاب نیز دعا کردند.

 

همچنین در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی مهدویت در سال تحصیلی جدید از طلاب ممتاز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

شایان ذکر است، اکنون نیز 70 دانش پژوه در این مرکز مشغول تحصیل هستند./993/پ202/ی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *