رییس فرهنگستان علوم اسلامی: موج گرایش به اسلام در جهان در جریان است

mirbagheri

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: همواره پیروزی قطعی با مکتب اهل بیت (ع) است و شرایط به گونه‌ای است که موجی از گرایش مردم جهان به اسلام در راه است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت اسلامی عصائب عراق و حزب الله لبنان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: قبل از اینکه انسان یاد خدا کند خداوند متعال یاد بنده می‌کند.

وی گفت: بعد از اینکه سید الشهدا(ع) با امداد و کمک الهی به عهدشان وفا کردند خداوند بزرگ نیز برای بار دوم به عهدش وفا کرده و در این وفای عهد بهترین ضیافت را برای سیدالشهدا(ع) رقم زدند، ضیافتی که احدی از نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از آن مطلع نیستند و همچنین بساط شفاعتی برایشان فراهم کردند که محور نفوس مطمئنه در عالم هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در روایات آمده که “یا ایتها النفسه المطمئنه” که هم مربوط به سیدالشهدا(ع) است و همه شیعیان حضرت وقتی از دنیا می‌روند با نفس مطمئن و آرام از دنیا می‌روند و با شفاعت حضرت وارد ضیافت می‌شوند که این شفاعت، هم شفاعت تطهیری برای همه و هم شفاعت ترفیع درجه برای همه به ویژه اولیای خاص خداوند است.

وی با بیان اینکه وفای خدای متعال به عبد زیبا‌تر از وفای عبد به خدا است، افزود: هرچند که سیدالشهدا(ع) در اوج بندگی، لطافت و جمال است ولی جمال صنع خداوند است که از عمل سید اشهدا(ع) زیبا‌تر و لطیف‌تر است و وفای الهی کامل‌تر و جامع‌تر است.

حجت الاسلام میرباقری گفت: نصرتی خداوند به سید الشهدا(ع) عنایت کرده است که موجب شده تا همیشه پیروز میدان شود و اگر کسی به حسب ظاهر گمان کند سیدالشهدا(ع) شکست خورده است بداند صد درصد ظاهرا و باطنا وجود مقدس سیدالشهدا (ع) پیروز این میدان جنگ است و این نصرت الهی است.

وی با بیان اینکه پیروزی سیدالشهدا (ع) جنبه‌های مختلفی دارد، افزود: اگر فردی در میدان نبرد از هدف خود غافل نشود پیروز میدان است و اگر موانعی پیش آید و انسان را از رسیدن به هدفش باز دارد شکست می‌خورد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با هدفی مشخص به میدان آمدند، گفت: هدف اول ایشان عهدی بود که در عالم میثاق با خداوند متعال بستند و درجایی که خدا صحنه عاشورا را عرضه کرد کسی که آن را پذیرفت سیدالشهدا (ع) بودند و از قبل خود را مهیای آن می‌کردند.

وی با بیان اینکه شیطان در صدد بود این بندگی در ‌‌نهایت زیبایی اتفاق نیفتد، افزود: جهاد اعظمی که در عاشورا اتفاق افتاد همین بود و ما اکنون باید تلاش کنیم در میدان نبرد جزو سربازان نبی اکرم (ص) باشیم و این جهاد باطنی ما است اگر ما صفات رذیله را از خود دور و صفات حمیده را در خود شکل دهیم و آراسته به صفات جمیله شویم آن وقت سرباز نبی اکرم (ص) خواهیم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر صفات رذیله چون بخل و حسد در انسان شکل بگیرد آن انسان سربازی در جبهه شیطان است، لذا باید تلاش کرد با پرورش صفات پسندیده در جهاد باطنی در صف نبی اکرم (ص) و سیدالشهدا (ع) قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه شیطان دنبال این است تا قوای خود را در عالم گسترش دهد، گفت: شیطان دنبال این است تا صفات رذیله را زیاد کند و سیدالشهدا (ع) علاوه بر جنگ ظاهر که مقابل انسان‌هایی با این صفات زشت ایستادگی کرد در باطن نیز در مقابل همه قوای شیطانی ایستادگی کرد که این باطن عاشورا است.

حجت الاسلام میرباقری بیان کرد: جنگ‌های بزرگی در عالم رخ می‌دهد که هیچ خبری از آنها نمی‌شود ولی در واقعه عاشورا تمام عالم امکان از سماوات تا عالم ملائکه تحت تأثیر قرار می‌گیرند چرا که در این میدان جهاد اعظم سید الشهدا(ع) با همه توان در مقابل همه قوای شیطانی در عالم می‌ایستد.

وی گفت: در روایت داریم زمانی که ولی خدا به دنیا می‌آید، شیطان او را رصد می‌کند و فرماندهان خود را جمع کرده که ولی خدا به دنیا آمده و می‌گوید اگر او به سن رشد برسد ما دیگر نمی‌توانیم به کار خود ادامه دهیم و می‌داند به تبع ولی خدا زنده است لذا از کشتن او خودداری می‌کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: زینب کبری (س) در مقامی از توحید قرار دارد که می‌تواند از بالا قتله‌گاه و نیز صحنه‌های زیبای جمال صنع خداوند با سید الشهدا(ع) را مشاهده کند و آنچه باعث می‌شود زینب کبری(س) در مجلس ابن زیاد، در آن مجلس سنگین بگوید «مارأیت الّا جمیلاً» این است که در مقام محبت و رضای الهی قرار دارد.

وی عنوان کرد: بی‌تردید پیروزی قطعی در همه صحنه‌ها با مکتب اهل بیت(ع) است و شرایط به گونه‌ای است که موجی از گرایش مردم جهان به اسلام در راه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *