نخستین نمایشگاه بین‌المللی «حلال» در ژاپن برگزار می‌شود

halal

اولین نمایشگاه بین‌المللی «حلال» در ژاپن (اکسپو 2014) با همکاری سازمان توسعه‌ي تجارت ژاپن در تاريخ 5 و 6 آذر در مركز ماكوهاري توكيو برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به نقل از رايزني فرهنگي ايران در ژاپن، اين نمايشگاه با حضور 250 شركت از کشورهای اندونزی، سنگاپور، تایلند، مالزی، ترکیه، هندوستان و ژاپن برای معرفی محصولات غذايي حلال داير خواهد شد. برگزار كنندگان دليل برگزاري اين رویداد در ژاپن را حضور بیش از 10 میلیون توریست که همه ساله از اين كشور دیدن می‌کنند، عنوان كرده‌اند.

بنا بر اعلام اين خبر، بخش قابل توجهی از این توریست‌ها، مسلمانان کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی و اندونزی هستند و توجه به صنعت غذای حلال در ژاپن می‌تواند در ترغیب توریست‌هاي اين كشورها براي بازديد از ژاپن، کمک کند.

در پوستر اطلاع‌رساني اين نمایشگاه آمده است كه متخصصیني از هفت کشور جهان، براي بحث و گفت‌گو گردهم می‌آیند، صدای افرادی که در حوزه‌ي صنعت حلال ژاپن فعال هستند، شنیده می‌شود و درک متقابل از وضعیت کنونی و بازارهای اسلامی حاصل می‌شود.

لازم به ذکر است؛ اسلام در دهه‌ي 1920 هم زمان با انقلاب روسیه و ورود مهاجران مسلمان ترک‌تبار از روسیه به ژاپن راه یافت. در دهه‌ي 1930 تعداد مسلمانان ژاپن به يك هزار نفر رسید. موج دیگری از مهاجران در دهه‌ي 1980 از کشورهای بنگلادش، پاکستان، افغانستان و ایران به ژاپن آمدند و بعد از آن تعداد مسلمانان این کشور افزایش یافت. در حال حاضر مسلمانان این کشور حدود 120 هزار نفر از جمعیت 127 میلیونی کشور ژاپن را تشکیل می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *