سیاستمدار مسلمان استرالیا: رسانه‌ ها در حال ترور شخصیت اسلام هستند

islam

اولین نماینده مسلمان مجلس «نیو ساوت ولز» استرالیا، با ابراز تاسف از افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در این کشور، هشدار داد که رسانه‌ها در حال ترور شخصیت اسلام هستند.

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام، به نقل از ایکنا، شوکت مسلمان، عضو مجلس قانونگذاری نیو ساوت ولز، با انتشار مقاله‌ای نوشت: رسانه‌ها به طور مثال در زمان پوشش خبر برگزاری جشن‌های اسلامی، به جای منعکس کردن غنای فرهنگ اسلامی، تصاویری کلیشه‌ای از مواد غذایی، نوع لباس‌ها و مسائلی از این دست را نمایش می‌دهند.

وی در این مقاله که با عنوان «صندل، کباب و حجاب: یک ترور شخصیتی» منتشر کرد، هشدار داد که رسانه‌ها تصویر خاصی از مسلمانان را با نمایش دادن برخی اقدامات فرهنگی یک اقلیت خاص مسلمان و نه غنای فرهنگ اسلامی، به نمایش می‌گذارند.

مسلمان گفت: رسانه‌ها از این طریق پیام‌های پنهانی را به مخاطب می‌رسانند که هدفی جز غیرانسانی نشان دادن عادات این اقلیت دینی ندارد.

وی در ادامه افزود: این پیام پنهان توسط احزاب سیاسی جناح راست رشد داده می‌شوند و با پیام‌های جدایی‌طلبانه و نفرت علیه اقلیت مسلمان زنده می‌ماند و بزرگ می‌شود.

«این همان اتفاقی است که در بلژیک، کانادا و متأسفانه استرالیا و همچنین فرانسه در حال رخ دادن است.»

حدود 170 هزار مسلمان در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا زندگی می‌کنند، که حدود 50 درصد کل جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند. ایالت نیو ساوت ولز بیشترین جمعیت مسلمانان را در میان ایالت‌های استرالیا دارا است.

مسلمانان از بیش از 200 سال قبل در استرالیا سکونت دارند و حدود 2 درصد جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.

اسلام بعد از مسیحیت دومین دین بزرگ این کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *