رشد دینی و معنوی جامعه مدیون تلاش های روحانیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین جباری، نماینده فقید مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری که در مسجد چهارده معصوم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که یکی از نعمت های ارزشمندی که خداوند منان برای انسان قرار داده علم است، گفت: حضرت حق هر کسی را که دوست دارد این نعمت را به او می بخشد و دلیلش آن بوده که علم نور است.

 

وی با اشاره به این که مقام علم بسیار بالا بوده و در دل آدمی نورافشانی می کند، بیان داشت: عالی ترین و شریف ترین زندگی آن بوده که همراه با علم باشد و بدترین زندگی آدمی مسیر خود را همراه با جهل قرار دهد.

 

امام جمعه موقت آمل با تاکید بر این که در جامعه ای که علما و دانشمندان وجود نداشته باشند زندگی حیاتی نداشته و نابود هستند، ادامه داد: همیشه باید از خداوند منان راضی باشیم که به ما علم داده و و انسان مؤمن در محضر علم می نشیند و به گفته امام علی(ع) بهترین علم خودشناسی است.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اشاره به این که در میان علوم سودمندترین آن خودشناسی است، افزود: انسان به واقع از وجود خودش آگاهی نداشته که چه موجود شریفی بوده و از توانمندی اش خبر ندارد که خود را ارزان می فروشد.

 

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: هر کسی صفت تکبر داشته باشد از علم بی بهره خواهد ماند و اگر انسان بتواند صفت تواضع را در خود تقویت کند عالم می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: تلاش و تواضع باید در وجود هر انسانی قرار داشته باشد و اهتمام او در راستای فهمیدن و درک کردن باشد که اثرات بسیاری در زندگی او دارد.

 

وی با اشاره به این که از سال 1343 افتخار آشنایی با حجت الاسلام والمسلمین جباری را داشتیم، گفت: این عالم گرانقدر انسانی فاضل و اهل دین بوده و عشق الهی در قلب او موج می زد که این امر سبب شد تا همان موقع هم محبوب مردم باشد.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که این عالم ارزشمند انسان برجسته ای بود که خداوند منان توجه خاصی به ایشان کرده بود، بیان داشت: خداوند متعال جهان را گهواره پرورش انسان آفریده است و آن چه را از دست ما انسان ها رفت نباید تاسف خورده که به عقب بر می گردیم و هدف را گم می کنیم.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اشاره به این که انسان نباید هیچ گاه ناامید به رحمت الهی باشد، افزود: خدای به این خوبی و جهان به زیبایی داریم و چرا باید ناامیدی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام اصغری با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا در راستای تعالی و تکامل خود گام بردارد، گفت: اسوه همه بشریت وجود گرانقدر پیامبر گرامی اسلام است که می تواند عالی ترین الگو برای بشریت باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام به جایی رسید که هر کجا عبور می کرد عالم برای او سجده داشت و باید ما نیز بدانیم که عالم زیبا است و اگر زمین گیر شدیم به سبب داشتن تکبر است./1314/پ202/ب1

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *