مردم و مجلس از رویه فرهنگی دولت یازدهم رضایت ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در نماز جمعه منطقه پردیسان قم که امروز در مسجد حضرت زینب کبری(س) با حضور مردم، طلاب و روحانیان برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آغاز هفته دولت، فرصتی برای مسؤولان است که عملکرد یکساله دولت را ارزیابی کنند و به مردم گزارش بدهند.

 

تلاش دولت در عرصه سیاسی و اقتصادی قابل تحسین است

 

حجت الاسلام غفوری با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای منزوی کردن جمهوری اسلامی گفت: دولت در شرایط سخت تحریم ظالمانه و محاصره سیاسی عهده‌دار مسؤولیت شد و تلاش کرد که ابتکار عمل را از دشمن بگیرد و با فعالیت‌های سیاسی به سمت اطلاع رسانی صحیح حرکت کند.

  

امام جمعه پردیسان قم با بیان تلاش قابل تحسین دولت در عرصه سیاسی و گفتن حقایق هسته‌ای ایران در دنیا ابراز داشت: دولت افت و خیزهایی در این زمینه داشته است اما چون طیف مقابل جمهوری اسلامی ناجوانمرد و حیله‌گر هستند و در راه رسیدن به منافع نامشروع سرمایه‌داران صهیونیستی برای بشریت، جان، مال و حقوق انسان‌ها حرمتی قائل نیستند به طور طبیعی دلسوزان انقلاب نگران هستند که با توجه به مهم بودن و خطرناک‌بودن این عرصه، مسؤولان باید مراقبت کنند.

 

وی به عرصه اقتصاد اشاره کرد و گفت: لایحه‌ای که دولت برای خروج از رکود ارائه کرد طبق نظرات کارشناسی انجام شده اقدام بجایی بود گرچه کامل وجامع نیست و برای تکمیل شدن نیاز به بازخوردگیری و بازنگری دارد که با همکاری مجلس، اقتصاد بدون ایجاد تورم از حالت رکود خارج شود.

 

تنها راه خروج ار رکود و تورم، اقتصاد مقاومتی است 

 

حجت الاسلام غفوری برای تحول در اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی را راهگشا دانست و افزود: با توجه به سیر نزولی تورم در این یکساله تنها راه خروج از رکود بدون تحمیل تورم بر جامعه، اقتصاد مقاومتی است که با حمایت مسؤولان امیدواریم ادامه داشته باشد.

 

مردم و مجلس از رویه فرهنگی در دولت یازدهم رضایت ندارند

 

وی با بیان ضرورت تجدید نظر دولت در عرصه فرهنگی گفت: به نظر می‌رسد خانه ملت از رویه فرهنگی و میدان دادن به اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها و عرصه مختلف مدیریتی در کشور راضی نیست همانگونه که مردم نیز از این بخش دولت رضایت ندارند.

 

حجت الاسلام غفوری بیان کرد: با اقدام قاطعی که مجلس بعد از صعه صدر، تذکرهای متعدد و کمیسیون‌های مختلف انجام داد و وزیر علوم را در هفته قبل استیضاح کرد دولت باید در این عرصه به ارزش‌های دینی و انقلابی مردم توجه کند که البته از برخورد مناسب و بجای رییس جمهور نیز باید تشکر کرد.

 

ارزش‌های دینی و فرهنگی، هزینه‌خون شهدا است 

 

وی ارزش‌های دینی و فرهنگی را محصول و هزینه‌خون شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: مردم چند صد هزار شهید را برای حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی تقدیم کرده‌اند بنابراین مسؤولان بدانند که مردم در بحث دستاوردهای فرهنگی، ارزش‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی با احدی معامله و مسامحه نخواهند کرد.

 

دولت باید سخن گفتن مسؤولانش را با مردم و مجلس اصلاح کند

 

حجت الاسلام غفوری همچنین با انتقاد از لحن سخن گفتن مسؤولان با مردم و خانه ملت، اظهار داشت: دولت باید سخن گفتن مسؤولانش را با مردم و مجلس اصلاح کند و معاون پارلمانی مجلس نباید بعد از استیضاح وزیر بی‌ادبانه بگوید «در دوره سرپرست جدید همان رویه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.»

 

وی گفت: اگر به نظر مردم احترام نگذارند و بخواهند در کشور اسلامی با اینگونه رفتارها در مخالفت با ارزش‌های اسلامی رویه سابق را ادامه دهند پاسخ ملت و مجلس شدیدتر از گذشته خواهد بود اما اگر اصلاح کنند مردم از آنها رضایت خواهند داشت و فضای دوستانه‌ای برای خدمت بیشتر بر کشور حاکم خواهد شد.

 

 امام صادق(ع) با نهضت علمی، جامعه را تربیت کرد

 

امام جمعه پردیسان قم در ادامه به اهمیت نهضت علمی امام صادق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: در تاریخ زندگی اهل بیت(ع) با دو صحنه متفاوت روبرو می‌شویم؛ جریان ورود امام سجاد(ع) به شام و جریان ورود اجباری امام رضا(ع) به نیشابور که هزاران نفر برای نوشتن حدیث در مسیر امام جمع شده بودند و از مقایسه این دو جریان به اهمیت نهضت علمی امام صادق(ع) پی می‌بریم.

 

باید سیره امام صادق(ع) در کسب روزی حلال مورد توجه قرار بگیرد

 

حجت الاسلام غفوری با بیان سیره عملی امام صادق(ع) در اهمیت کسب روزی حلال گفت: امام در روز گرم تابستان مشغول کار بود؛ فردی به نام عبدالاعلی به حضرت ایراد گرفت و گفت: « خودتان را برای دنیا در گرمای تابستان به زحمت نیندازید» حضرت در پاسخ فرمودند: «در این هوای گرم مشغول فعالیت و تلاش هستم تا از امثال تو بی‌نیاز باشم»

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنگامی که یکی از اصحاب از نایاب‌شدن کالا در بازار سوءاستفاده کرده و آن را به قیمت گزاف به مردم فروخته بود حضرت ناراحت شده فرمودند: «طلب رزق حلال از قرار گرفتن در معرض شمشیرها سخت‌تر است.»/908/پ201/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *