بخش مطالبات رهبری در کتابخانه‌ها فعال شود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت استان مقدس قم در دیدار رییس نهاد کتابخانه‌های کشور که در سالن محراب حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: قم براساس روایات معصومان(ع) دارای ویژگی‌هایی است و حرم اهل‌بیت(ع) معرفی شده است.

 

وی با بیان این‌که این شهر به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) مرکز نشر معارف اسلامی است، تصریح کرد: مضجع شریف این بانو در قم مرکز علمی و مهد پرورش بزرگان علمی و دینی است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: در این شرایط این استان باید از نظر علمی و آثار مکتوب و کتابخانه‌ها، در شرایط ایده‌آلی قرار داشته باشد و از ظرفیت‌های این استان در نشر معارف اسلامی بهره جست.

 

وی با بیان این‌که در مقاطعی در کشور موج‌های فرهنگی به راه می‌افتد که برای به ثمر نشستن آن، باید پی گیر آن بود، تصریح کرد: در عرصه ترویج تعالیم فرهنگی اسلام ناب، باید از حرکت‌هایی که در این عرصه به وجود می‌آید و اقبالی از سوی مردم می‌شود، استفاده حداکثری کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه توجه به مطالبات رهبری را امری ضروری در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه برشمرد و گفت: برای مطالبات رهبری در موضوعاتی مانند سبک زندگی، شعار سال ‌ها، فتنه و… باید قفسه‌ای در کتابخانه‌های کشور ایجاد شود تا مخاطبان در این عرصه منابع کافی را در اختیار داشته باشند.

 

وی خاطرنشان ساخت: کتابخانه‌ها باید نسبت به جریانات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… کشور به روز باشند و آثاری در اختیار علاقه‌مندان در این راستا قرار دهند.

 

در ابتدای این دیدار، علیرضا مختار پور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد گفت: در حال حاضر 3170 کتابخانه با بیش از 35 میلون جلد کتاب در سراسر کشور فعال هستند.

 

وی با اشاره به سرانه مطالعه کم در ایران گفت: امروزه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است. امروزه نزدیک به 3 میلون نفر در کتابخانه‌های کشور عضو هستند که براساس استانداردهای موجود کتابخانه‌های کشور باید دارای 30 میلیون عضو داشته باشد./907/د102/ج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *