مشکلات جهان با خدا شناسی قابل حل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز در دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن های دانش آموزان کشور و مدیران اتحادیه انجمن های دانش آموزان استان اصفهان تنها راه اعتلای کشوررا تربیت نسل جوان و ساماندهی جوانان دانست و گفت: جوانان را با خدا بیشتر آشنا کنید چرا که مشکل امروز بشر جهالت است و درمان کننده همه مشکلات و گناهان خداشناسی است.

 

وی از نوجوانان، جوانان، دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه ها به عنوان سرمایه های کشور نام برد و تأکید کرد: اگر سرمایه های کشور در ابعاد آموزش و تربیت و تزکیه و مباحث سیاسی به درستی ساماندهی شوند کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار خواهد گرفت.

 

به گفته وی بیشترین قشری که به شدت در معرض آسیب و تهدیدات دشمن قرار دارد نوجوانان و جوانان کشور هستند که دشمن برای انحراف آنان برنامه های وسیعی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که در نظام تربیتی اسلام و سیره تربیتی و سیاسی پیامبراکرم(ص) نیز به جوانان بها داده شده است گفت: ما برای آینده و استقلال و اعتلای کشور تنها یک راه بیشتر در پیش رو نداریم و آن نیز تدبیر و ساماندهی قشر جوان است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تنها راه مقابله با تهدیدات و تهاجم دشمن علیه نوجوانان و جوانان کشور انس این قشر با قرآن و عترت است که می تواند جوانان کشور بیمه کند و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

 

آیت الله نمازی در ادامه از بحران رهبری، اخلاقی و اقتصادی به عنوان سه بحران بشریت در جهان امروز نام برد و یادآور شد: امروز تمامی نظام های سیاسی دنیا فاقد رهبری صالح هستند و تمام رهبران سیاسی دنیا اعم از پادشاهان و رؤسای جمهور بدون استثناء همه آلوده به انواع و اقسام فسادهای اخلاقی و اقتصادی پیدا و پنهان هستند.

 

وی رهبری در نظام اسلامی را بر خلاف نظام های دیگر دنیا، آشنا به معارف اسلامی و فقیه و مجتهد تمام عیار و مقید دانست و گفت: رهبر در نظام اسلامی مجتهدی است که حداقل 30 تا 40 سال در حوزه های علمیه آبدیده شده است و تمام ذرّات و سلول های وجودش با مسائل علمی و اسلام شناسی مأنوس شده و به معنای کامل وصی و جانشین علم لدنی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که منصب رهبری در اسلام یک منصب آسمانی است گفت: خدا نیز در قرآن اشاره کرده است که رهبری در اسلام بر خلاف دیگررهبران دنیا که با انتخابات مشخص می شوند اما در اسلام توسط خدا انتخاب می شود.

 

آیت الله نمازی عدم شرایط لازم رهبران در کشورهای جهان را باعث بحران رهبری در دنیا اعلام کرد و گفت: تصور آمریکا بر این بود که می تواند مسأله داعشی را که خود به وجود آورنده آن است حل کند اما امروز داعش به عنوان تهدیدی برای به وجود آورندگانش آنها را آرام آرام به طرف سقوط و نابودی می برد اما اسلام بر عکس آنها هر روز پویا تر و زنده تر از روز قبل می شود و امروز اسلام از سیم خاردارهایی که دشمنان برای مهار آن ایجاد کرده اند عبور کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به جهانی شدن اسلام گفت: امروز در اسلو پایتخت نروژ بیشترین نام در بین دیگر نام ها  ‹‹محمد›› است که بیش از 4 هزار و 800 نفر برای خود نام ‹‹محمد›› را انتخاب کرده اند.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به این که دشمنان اسلام توان مقابله با اسلام و اراده خدا را ندارند گفت: دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند آینده جهان از آن اسلام است./1307/پ202/ب4 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *