بازدید معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از موقوفات زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حمیدرضا ابراهیمی، معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور در سفر به زاهدان، از اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان بازدید کرد و از نزدیک اقدامات کارکنان این اداره کل را جویا شد.

  

وی در نشست با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان، گفت: اوقاف سیستان و بلوچستان شرایط منحصر به فرد و نیاز های خاص خود را دارد و ان شاء الله خداوند متعال پاداش زحمات و تلاش های کارکنان این استان در قبال سختی ها و مشقات کارشان را خواهد داد .

 

ابراهیمی، افزود: راهکار هایی برای بهبود شرایط برای استان متصور می باشد که می بایست با پیگیری مجدانه به سمت تحقق آن ها گام برداشت.

 

سیستان و بلوچستان قابلیت کشف و ثبت موقوفات بیشماری را دارد

در ادامه این نشست حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز با ارائه گزارش جامعی از عملکرد شش ماهه اوقاف و امور خیریه استان را در زمینه وقف های جدید، توسعه و سرمایه گذاری موقوفات استان، عنوان کرد: در طی سال جاری ساختمان اداری اوقاف شهرستان ایرانشهر افتتاح شد و سایت جدید اداره کل نیز با تمرکز حوزه معاونت ها راه اندازی شده است.

 

وی همچنین از جذب و تخصیص اعتبارات دولتی به مساجد استان سیستان و بلوچستان و ساخت 30 رقبه جدید برای موقوفات خبر داد و افزود: اوقاف و امور خیریه استان در شهرستان زابل به دنبال ساخت ساختمان فرهنگی برای بقعه سید باقر با همکاری شهرداری آن شهرستان می باشد.

 

حجت الاسلام تدینی، گفت: استان سیستان و بلوچستان با گستره وسیع و با شهرها و روستاهای زیاد قابلیت کشف و ثبت موقوفات بیشماری را دارد که متأسفانه به علت کمبود نیروی انسانی، نیاز به ساماندهی و سرعت بخشیدن به این امور را دارد .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، افزود: اوقاف استان برای گذر از شرایط کنونی و یک جهش مناسب به سمت استقلال مالی موقوفات و رفع کاستی ها نیاز به توجه ویژه سازمان اوقاف به این استان دارد.

 

گفتنی است، بازدید از برخی از موقوفات زاهدان و بررسی اقدامات و حضور در مسجد جامع زاهدان از دیگر برنامه های سفر معاون توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به سیستان و بلوچستان بود./1311/پ203/ب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *