استقبال اروگوئه از نخستین گروه از پناهندگان سوری

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طبق گزارشات خاویر میراندا رییس دبیرخانه حقوق‌بشر دفتر ریاست جمهوری اروگوئه، 5 خانواده در مجموع 42 پناهنده سوری بین 8 و 9 اکتبر سال جاری وارد این کشور آمریکای جنوبی خواهند شد.

 

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: میراندا گفت، این گروه از پناهندگان سوری طی 3 سال اخیر (از ماه مارس 2011) شاهد خشونت‌های اعمال شده توسط تروریست‌ها به ویژه گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در کشور خود بوده‌اند.

 

بنا به گزارش مقامات اروگوئه، نخستین گروه از پناهندگان سوری ماه‌های اول پس از ورود به این کشور آمریکای جنوبی را در یک خانه مذهبی واقع در خارج از شهر مونته ویدئو (پایتخت اروگوئه) خواهند گذراند.

 

میراندا تاکید کرد: در این مرحله از ورود پناهندگان سوری در این خانه مذهبی، آن‌ها تا حدی با زبان اسپانیایی و آداب و رسوم اروگوئه آشنا شده و سپس به اقامتگاه استقراریشان در ماه دسامبر فرستاده می‌شوند.

 

دولت اروگوئه به عنوان بخشی از همکاری و مشارکت خود با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تصمیم دارد از ورود 120 پناهنده سوری که طی 3 مرحله به این کشور آمریکای جنوبی خواهند آمد، استقبال به عمل آورده که در سال 2015 درباره این مسأله نتیجه‌گیری کامل صورت خواهد گرفت.

 

بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد از آغاز ایجاد بحران در سوریه حدود 6.5 میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده که 2.6 میلیون نفر از آن‌ها کشور خود را به سوی کشورهای همسایه از جمله: لبنان، اردن و ترکیه ترک کرده‌اند.

 

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد چندی پیش طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از 3 میلیون سوری کشور خود را به منظور فرار از خشونت اعمال شده توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت عوامل خارجی ترک کرده‌اند که 1 میلیون از آن‌ها طی یک سال اخیر بوده است.

 

مهاجران و پناهندگان سوری به خاطر درگیری‌های کشورشان مجبور هستند به دیگر کشورها پناهنده شوند؛ این پناهندگان نیازمند همه چیز منجمله آب آشامیدنی، محصولات غذایی، دارو، سرپناه و لباس هستند؛ با این همه، آن‌چیز که بیشتر از همه آن‌ها را عذاب می‌دهد، عدم وجود امنیت و آسیب‌پذیری آن‌هاست./994/د102/ک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *