ماجرای استغاثه شهید مدنی در حرم حضرت سیدالشهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌‌الدین حسینی، از اساتید حوزه و دانشگاه همزمان با سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، امام جمعه فقید تبریز با اشاره به مهاجرت آن عالم مجاهد به حوزه علمیه نجف در دوران جوانی، اظهار داشت: یکی از علمای حوزه نجف می گفت؛ به اذعان همگان در آن دوره یکی از دو معلم برجسته و بزرگ اخلاق در حوزه نجف آیت الله مدنی بود.


وی از زبان داماد شهید مدنی نقل کرد که ایشان در جوانی به زیارت کربلای معلی شتافته و در حرم مطهر امام حسین(ع) با ناله و استغاثه شهادت خود را از خداوند متعال خواسته بودند که بعدها در روایی صادقه ای از زبان امام حسین(ع) شنیدند که “بنی انت مقتول” یعنی پسرم تو شهید خواهی شد. در واقع سید و سالار شهیدان خبر شهادت این عالم مبارز را سالها قبل از شهادتشان داده بودند.


حجت الاسلام حسینی به اقتدای شهید آیت الله مدنی به اسدالله غالب حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: شهید مدنی همچون جدش امیرالمونین در محراب عبادت مورد هجوم شمشیرهای کینه قرار گرفت، تا مزد سال‌ها مبارزه و مجاهدتش را با شهادت بگیرد و حتی قطره های خونش هم در محراب عبادت و سنگر مبارزه نماز جمعه ریخته شود.


این استاد حوزه و دانشگاه شهید مدنی را شخصیتی بزرگوار، متواضع، فقیه، صادق، صریح و اخلاقی دانست و افزود: شهید مدنی قبل از سال 42 که نهضت اسلامی امام خمینی(ره) شکل گرفت با مشاهده تحرکات فرقه ضاله بهاییت در زادگاهش به آذرشهر بازگشت و با جهاد تبلیغی و استفاده از نفوذ اجتماعی خود عرصه را بر این حرکت بست.


گفتنی است، آیت الله سید اسدالله مدنی در سال 1293 در آذرشهر متولد شد و پس از طی مراحل مقدماتی تحصیلات در حوزه طالبیه تبریز، دروس عالی را در محضر اساتید معظم آیت الله کوه کمری و آیت الله خوانساری فرا گرفت. آیت الله مدنی در مباحث عرفان و فلسفه جزو شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بود.


آن عالم مجاهد و فقیه متأله یکی از مبارزان دوران ستمشاهی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان انتخاب شد و امامت جمعه تبریز را بر عهده گرفت، اما روز 21 شهریور سال 1360 حین اقامه نماز جمعه مورد سوءقصد منافقان کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید./935/د102/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *