آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی عصر روز گذشته با حضور فرهیختگان،‌ اساتید و مدیران ارشد نهادهای علمی و فرهنگی در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیرحوزه‌های علمیه کشور، صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی، رییس مؤسسه دین و معنویت آل یاسین در این آیین افتتاح سخنرانی کردند.

شایان ذکر است، تربیت نیروی انسانی کارآمد بر امور سبک زندگی اسلامی، فراهم آوردن پایان‌نامه، کتاب و مقالات علمی و اثبات کارآمدی دین و نظام در خصوص سبک زندگی بخشی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی و پژوهشی از سوی مؤسسه دین و معنویت آل یاسین است.

مدت زمان برگزاری دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی 2 سال و به صورت 4 ترم 4ماهه می‌باشد.

دانش‌پژوهان در این دوره آموزشی باید به ازای هر واحد درسی، 3 واحد پژوهش داشته باشند و این پژوهش‌ها می‌تواند در قالب کنفرانس، مقاله و مناظره علمی باشد.

تشریح عملکردها و فعالیت‌های مؤسسه دین و معنویت آل یاسین

حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی، رییس مؤسسه دین و معنویت آل یاسین در ابتدای این مراسم افتتاح به بیان عملکردها و فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی و هنری دین و معنویت آل یاسین پرداخت و اهداف و محورهای فعالیت‌های این مؤسسه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام فعالی اظهار داشت: ارائه الگوهای دینی در ارتباط با سبک زندگی، دفاع عقلانی از آموزه‌های دینی و مواجه صنفی با جریان‌های انحرافی، شناسایی و تربیت نیروی انسانی، زمینه سازی جهت فراهم آوردن پایان‌نامه‌ها و مقالات و پیش گیری از بروز الگوهای غیردینی در ارتباط با محدوده سبک زندگی، تنها بخشی از اهداف مؤسسه دین و معنویت آل یاسین است.

وی اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی، ارائه عرفان قرآنی و نقد و بررسی عرفان‌های کاذب از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌ مؤسسه دین و معنویت آل یاسین بوده و در تقسیم‌بندی‌هایی پژوهشی، رسانه و فناوری اطلاعات، نشریات، هنری و آموزشی جای می‌گیرند.

رییس مؤسسه دین و معنویت آل یاسین تأکید کرد: تهیه سرفصل جهت اخذ مجوز کارشناسی ارشد یا سطح 3 سبک زندگی اسلامی، راه‌اندازی آموزش مجازی و برگزاری دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی، فعالیت‌های آموزشی در دست اقدام این مؤسسه هنری هستند./997/پ202/س

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *