رویکرد برگزاری دوره های مرزبانی از اهل بیت پرورش اساتید توانمند است

 حجت الاسلام هادی طرفی، مسؤول دوره های بلند مدت حوزه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پژوهش محوری را از ویژگی های این دوره برشمرد و ابرازداشت: این دوره شامل 80 ساعت کار تحقیقاتی طلاب و 24 ساعت آموزش بوده که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود.

مسؤول آموزش دوره های بلند مدت حوزه امام خمینی(ره)، با اشاره به برگزاری دوره های پژوهش محور مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) اظهارداشت: این دوره ها به صورت ماهیانه درحوزه علمیه امام خمینی(ره) با هدف پرورش اساتید توانا، برگزار می شود.

وی روزهای برگزاری آموزش این دوره های پژوهشی را پنج شنبه و جمعه عنوان کرد و ابرازداشت: اساتیدی از حوزه علمیه قم در تدریس این دوره ها نیز شرکت می کنند.

حجت الاسلام طرفی تعداد طلاب شرکت کننده در این دوره ها را 35 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: گروهی از طلاب شهر ستان های آبادان خرمشهر و شوش نیز در این دور ها شرکت داشتند.

 مسؤول آموزش دوره های بلند مدت حوزه امام خمینی(ره)، هدف از برگزاری دوره های مرزبانی از اهل بیت را پرورش اساتیدی توانمند در جهت شناسایی جایگاه حقیقی اهل بیت(ع) و شبهه زدایی و مبارزه با انحرافات گروه های تکفیری و منحرف است.

حجت الاسلام طرفی افزود: با همت مسؤولان و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) و انگیزه طلاب، انتظار داریم شاهد به ثمر رسیدن تلاش ها برای پرورش افراد متخصص در این زمینه باشیم.

مسؤول آموزش دوره های بلند مدت حوزه امام خمینی(ره)، بررسی و شناخت گروهای منحرف همچون وهابیت را از جمله فعالیت های این دوره معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: اساتید به بررسی علل و چگونگی موجودیت، تاریخچه، بنیان‌گذاران، مخالفان و موافقان، پیروان، دیدگاه‌ها، نظرات، عقاید و اندیشه‌ها، عملکردها و نحوه فعالیت و خطرات، تهدیدها و شبهات ایجاد شده توسط این فرقه ها می پردازند و طلاب نیز نتایج تحقیقات خود را در این زمینه ارائه می دهند./9452/ت303/ب2

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *