۵۰ میلیون دفتر تحریر ارزان‌قیمت وارد بازار لوازم‌التحریر شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، شرکت چاپ ملی ایران در سال 1379 هجری شمسی به منظور ایجاد امکان نشر کتاب و مجله، مجوز نشر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و به «شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران» تغییر نام یافت.

از مجموعه فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تولید دفاتر تحریر با تصاویر گل و پروانه اشاره کرد که در ذیل علاوه بر تصاویر می‌توانید گفت‌وگوی فارس را با مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران بخوانید:

 

رضا منصوری مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران؛ درباره تولید نوشت‌افزار، بیان می‌کند: یکی از رسالت‌هایی که ما بر عهده داریم، تهیه امکانات آموزشی از جمله نوشت‌افزار به صورت ارزان و در اختیار آحاد مردم قرار دادن است.

 

 

وی ادامه می‌دهد: در این راستا با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری‌های زیادی می‌شود تا بتواند دفاتر یارانه‌‌دار را در اختیار مردم قرار دهد. اکنون نیز ما مشغول تولید بیش از 50 میلیون دفتر تحریر دانش‌آموزی هستیم که برای اولین بار با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

 

منصوری درباره مراکز توزیع این دفاتر تحریر، می‌افزاید: مراکز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص می‌شود که در چه مکان‌هایی توزیع صورت گیرد، اما بیشتر تعاونی‌های کشور و مراکز خاصی به توزیع دفاتر تحریر ارزان قیمت خواهند پرداخت، به خصوص اداره‌‌هایی که دارای تعاونی هستند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت حوزه نوشت‌افزار کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید، می گوید: متأسفانه اگر ما از جهت توان مالی و حمایت‌های دولت و وزارتخانه مرتبط برخوردار می‌شدیم قطعاً نوشت‌افزارها با فرهنگ اسلامی و فرهنگ ناب ایرانی بهتری را می‌توانستیم تهیه کنیم و در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهیم اما باز هم به خاطر حمایت‌های ضعیفی که می‌شود آن اندازه که در بضاعتمان است، سعی می‌کنیم در جهت فرهنگ اسلامی بکوشیم؛ خوشبختانه با این امکانات کم موفقیت‌های خوبی هم در این حوزه کسب شده است.

 

 

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در پایان می‌افزاید: بنا داریم که این مهم را توسعه دهیم و از نظرات کارشناسان اسلامی، مراجع تقلید و آیات اعظام و کسانی که در این مبادی کار می‌کنند، در این حوزه‌ استفاده‌های مطلوبی برده و طرح‌های خوبی را گرفته و کار کنیم که انشاالله بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم.

 

 

در ذیل بقیه تصاویر را مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *