پیرغلامان قرآن و عترت تبریز تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته نکوداشت تبریز، آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت تبریز شب گذشته در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و خیل کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و متولیان هیأت های حسینی برگزار شد.


صادق نجفی، شهردار تبریز در این مراسم با بیان این‌که یکی از اهداف برگزاری هفته نکوداشت تبریز نمایان ساختن توجه مردم به مکاتب حسینی و شاخص های مذهبی است، اظهار داشت: در سایه خادمان مکاتب حسینی، تبریز را شهر اولین ها می نامند. شهرداری وظیفه دارد در خدمت خادمین ائمه(ع) باشد و نیازهای مکاتب حسینی را برطرف کند.


شهردار تبریز با بیان این‌که به وسیله مدیریت جهادی، فرهنگ و اقتصاد را ساماندهی خواهیم کرد، گفت: تمامی سعی خود را انجام می دهیم تا فرهنگی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، را محقق سازیم، به عبارت دیگر اولویت اصلی در برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز، تحقق مطالبات رهبر انقلاب است.


وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی موجود در هیأت های حسینی تبریز خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم مکاتب حسینی تبریز را به دنیا نشان دهیم و قطعا در آینده ای نزدیک این کار صورت خواهد گرفت و شاخص های مذهبی و فرهنگ اسلامی این شهر را در تمامی دنیا انعکاس خواهیم داد.


نجفی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از شاخصه‌های مهم مردم تبریز زمان شناسی دانست و اظهار داشت: زمان‌شناسی و ولایت‌مداری مردم تبریز در جریان فتنه سال 88 به وضوح قابل مشاهده بود، البته در طول تاریخ نقش آذربایجان در ایران اسلامی و حمایت از ولایت بی نظیر بوده و بارها تبریزی‌ها با حضور در صحنه های مختلف نشان داده‌اند که عاشورایی هستند.


همچنین حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، در سخنانی با بیان این‌که فاکتورهایی که تبریز با آن شناخته می شود شناسایی و در هفته نکوداشت تبریز مورد تاکید قرار گرفته اند، اظهار داشت: دستجات عزاداری بازار تبریز فراموش نمی شود و یکی از مهم ترین فاکتورهای معرفی شهر تبریز است.


وی با بیان این‌که شهرداری در تدوین برنامه های هفته نکوداشت تبریز، توجه ویژه ای به خادمان حسینی شهر تبریز داشته است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی، محل آسیب خود را شناسایی کردند و به این نتیجه رسیده اند که از تشیع ضربه خورده اند، برهمین اساس نوک پیکان خود را به علم های سیاه حسینی نشانه رفته اند.


همچنین اسماعیل چمنی، نائب ریس شورای اسلامی شهر تبریز از تصویب احداث حسینیه در 20 نقطه مورد نیاز شهر تبریز خبر داد و گفت: این مسأله در بودجه سال 1393 مورد توجه قرار گرفته و افرادی که خواستار احداث حسینیه هستند نیاز به پرداخت عوارض ندارند.


بنابر این گزارش، در این مراسم ضمن تجلیل از 40 هیأت مذهبی و 14 پیرغلام شهر تبریز، از قرآن نفیس حکاکی شده بر روی سنگ نیز رونمایی شد./935/پ203/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *