پرده برداری از مراسم قالیشویان مشهدارهال با حضور سفرای کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حسن علیزاده رییس هیأت امنای آستان مقدس سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: بعد از ثبت جهانی آیین سنتی و مذهبی قالیشویان مشهداردهال کاشان، امسال پرده برداری از این مراسم سنتی مذهبی با حضور سفرای کشورهای اسلامی در مشهد اردهال کاشان انجام خواهد شد.

 

وی افزود: حضور سفرای کشورهای اسلامی در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهداردهال کاشان نیازمند ساماندهی استقرار زائران و مجاوران آستان مقدس به بیرون از صحن ها و رفع مشکلات زیرساختی مشهداردهال برای پذیرایی از مسافرانی است که از سراسر کشور برای حضور در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان وارد مشهداردهال می شوند.

 

به گفته وی، با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون استاندار و فرماندار کاشان و دبیری بخشدار برای اجرای طرح جامعی برای تسطیح، آماده سازی محوطه و نصب چادرهای اسکان زائران با کمک و همیاری بنیاد مسکن و شهر سازی انجام شده است.    

 

علیزاده یاد آورشد: با اجرای این طرح خادمان آستان مقدس علی بن باقر(ع) اجازه اسکان در صحنه ها را نخواهند داد و برای اسکان به خارج از صحن های حرم مطهر هدایت خواهند شد.

 

وی همچنین از راه اندازی سالن بزرگ غذاخوری آستان مقدس علی بن باقر(ع) همزمان با برگزاری مراسم قالیشویان خبرداد و افزود: با راه اندازی سالن بزرگ غذاخوری آستان روزانه بیش از 10 هزار پرس غذا برای سرویس دهی به زائران آماده خواهد شد.

 

رییس هیأت امنای آستان مقدس سلطانعلی بن محمد باقر مشهد اردهال کاشان در ادامه از آماده شدن سپتینگ فاضلاب مشهد اردهال خبر داد و یادآور شد: برای اجرای سپتینگ فاضلاب مشهد اردهال 3 میلیارد ریال توسط سردارکاظمی فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله هزینه می شود.

 

علیزاده ساماندهی بازارچه، پیش بینی راه های دسترسی و پارکینگ خودرو و اتمام مابقی باند دوم جاده کاشان به مشهد اردهال را از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان اعلام کرد و افزود: با استقرار ماشین های راه سازی اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان و آغاز به کار آسفالت بخش باقی مانده از باند دوم جاده کاشان به مشهد اردهال قرار است یک هفته مانده به مراسم آماده بهره برداری شود.

 

مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان واقع شده است./1307/پ202/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *