نبود مدیریت صحیح علت اصلی مشکلات حاشیه شهر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد امروز در نخستین همایش تشکل های مردمی حاشیه شهر مشهد که در محل فرهنگسرای غدیر برگزار شد، گفت: علت اصلی مشکلات حاشیه شهر، نبود مدیریت صحیح نسبت به ساختار و مدیریت شهری در گذشته بوده است .

 

وی با اشاره به این که مشکلات حاشیه شهر مشهد بیش از همه شهرهای ایران مسأله ساز است، افزود: در جریان توسعه شهری؛ رفت و آمدها و مسائل اخلاقی و مدیریت صحیح مورد توجه قرار نگرفته است و علت اصلی آن عدم توجه مسؤولان و در اختیار قرار ندادن امکانات مدیریتی از نظر نیروی انسانی و اعتبارات است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مشهد یک شهر فراملی است که در سال 25 میلیون ایاب و ذهاب داخلی و 1500 توریست خارجی دارد، افزود: با این وجود، امکانات مدیریتی در حد یک مرکز استان درجه دو برای این شهر منظور نمی شود .

 

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان به وضع نابسامان عمرانی، حاکمیت فقر با فساد، ضعف شعارهای دینی و ارزشی، احتمال توطئه های حساب شده از طرف جریان های برون مرزی و مخالف توجه می کنند اما به بررسی و تحقیق در مورد علت نمی پردازند در حالی که تا عامل اصلی این نوع مدیریت حل نشود مشکلات باقی می ماند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه، از تشکیل ستادی برای رفع مشکلات حاشیه شهر به دستور رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: این ستاد در محل فرهنگسرای غدیر یا فرهنگسرای سلامت مستقرمی شود ونهادهای مختلف، مسؤولیت کمیته های این ستاد را بر عهده گرفته اند که در روز شنبه 23 شهریور اعلام موجودیت می کنند.

 

وی یادآور شد: تشکل های فرهنگی در مجموعه فعالیت های خود با این ستاد هماهنگی داشته باشند تا در تأمین تدارکات و نوع اجرای برنامه ها، دوباره کاری نشود و از نفوذ جریان های وابسته خارجی در حوزه آسیب پذیر حاشیه شهر جلوگیری شود.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: استعدادهای فوق العاده‌ای در حاشیه شهر وجود دارد که تشکل های فرهنگی و برگزاری این نمایشگاه، گویای این مدعا است و مسؤولان باید برای اجرای برنامه های فرهنگی، عمرانی و امنیتی از این استعدادها استفاده کنند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «مظاهر و شعار ولایی شیعه در این منطقه ظهور و بروز پیدا کند»، افزود: اگر برای تقویت جریان توسعه و ظهور و بروز حرکت های ولایی در این منطقه فعالیت کنیم، مفاسد را تحت الشعاع قرار می دهد و به حاشیه می برد .

 

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل مواد مخدر و مسائل مختلف امنیتی و اختلافات سنتی و قومی، با اجرای برنامه های ممتد و ریشه دار فرهنگی به نتیجه نمی رسیم و نیاز به یک ظرفیت عظیم فرهنگی مانند حضرت سید الشهدا(ع) و امیرمومنان علی(ع) داریم .

 

وی، بهترین حرکت انقلابی و فرهنگی برای به حاشیه رساندن همه مشکلات را توسعه شعارهای حسینی دانست و افزود: تشکل های فرهنگی باید در اجرای قوی شعارهای امام حسین(ع) اهتمام بورزند و مسؤولان و نهادهای مختلف نیز آن ها را یاری کنند .

 

امام جمعه مشهد همچنین از تشکل های فرهنگی خواست با حرکت ارزشمند ولایی، برنامه های اثرگذار و ارزنده خود را اجرا و موضع دفاعی در برابر نفوذ عوامل بیگانه داشته باشند./930/پ201/ب5

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *