مسلمانان انگلیس از تبعیض شغلی شدید رنج می‎برند

PWNov12news-2.indd

تحقیقات جدید نشان می‎دهد که مسلمانان ساکن در انگلیس برای یافتن کار در این کشور با تبعیض شدیدی روبرو بوده و از پایین‎ترین شانس ممکن برای استخدام در شرکت‎های انگلیسی برخوردار هستند.

طبق این تحقیقات، مردان مسلمان ساکن در انگلیس در مقایسه با سایر سفیدپوستان مسیحی این کشور از 76 درصد شانس کمتر برای استخدام برخوردار هستند.

آمارهای منتشره همچنین نشان می دهند که زنان مسلمان ساکن در انگلیس نیز از 65 درصد شانس کمتر در مقایسه با سایر زنان این کشور برخوردار هستند.

نبیل خطاب، استاد دانشگاه بریستول انگلیس که مسوولیت انجام این تحقیقات را بر عهده داشته در این ارتباط به روزنامه گاردین گفت: افزایش اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان باعث شده است که پیروان اسلام در بازار کار انگلیس از کمترین شانس ممکن برخوردار باشند.

وی افزود: بازار کار انگلیس به مسلمانان بیشتر به عنوان یک تهدید نگاه می کند.

استاد دانشگاه بریستول خاطرنشان کرد: در چنین فضایی بسیاری از شرکت های انگلیسی از استخدام مسلمانان تحصیل کرده و باتجربه امتناع می کنند، به ویژه اگر برای یک موقعیت شغلی متقاضیانی از سایر گروه های قومی و مذهبی وجود داشته باشند.

آمارهای گردآوری شده توسط این استاد دانشگاه بریستول همچنین نشان می دهد که یهودیان انگلیسی تنها گروه قومی ـ مذهبی ساکن در این کشور هستند که در مقایسه با سفیدپوستان انگلیسی و مسیحی مذهب از شانس بیشتری برای استخدام برخوردار هستند.

زنان و مردان یهودی ساکن در انگلیس در مقایسه با انگلیسی های مسیحی از به ترتیب 29 و 15 درصد شانس بیشتر برای استخدام برخوردار هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *