محبت به اهل بیت سرمایه دنیوی و اخروی انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی نسب، سخنران حرم رضوی، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران با اشاره به اینکه اعتبار و آبرو شیعیان از وجود با پرکت ائمه معصومان(ع) است، گفت: محبت به اهل بیت، همچون کشتی نوح است که انسان را در طوفان ها نجات می دهد.

 

وی ابراز کرد: انسان باید در موقع گرفتاری و مشکلات به ائمه اطهار(ع) متوسل شود؛ چرا که این همان حقیقی است که در زیارت جامعه کبیره است و ما در فرازی از آن، ائمه اطهار(ع) را شفیع و واسطه بین خود و خدا قرار می دهیم؛ «یا ولی الله انّ بینی و بین الله عز و جل ذنوباً لا یأتی علیها الاّ رضاکم  ؛ ای ولی خدا به راستی، بین من و خدای عز و جل گناهانی هست که جز رضا و شفاعت شما آن گناهان را محو نخواهد ساخت.»

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب افزود: پول های خود را خرج زیارت امام رضا(ع) کنید؛ چرا که سرمایه گذاری است و هدر نمی رود، از این رو همچون حساب پس اندازی است که در روزی که انسان نیاز دارد، به درد او می خورد. 

 

وی با اشاره به اینکه زیارت ائمه اطهار (ع) سرمایه ای عظیم برای انسان محسوب می شود، اظهار کرد: امام رضا(ع) در سه موقعیت به دیدن زائر خود می روند، ابتدا زمان جان دادن، سپس داخل قبر او  و در انتها زمانی که نامه عمل را در روز قیامت به دست انسان می دهند؛ حضرت زهرا(ع) نیز خطاب به حضرت سلمان فرمودند: «من صد جا به داد شیعیان خود می رسم.»

 

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: آیت الله شیخ مرتضی حائری، مؤسس حوزه علمیه قم، انسانی زاهد و عابد بودند و به امام رضا(ع) ارادت خاص و ویژه ای داشتند. آیت الله مرعشی نجفی شبی ایشان را در خواب می بینند که در بهشت متنعمی قرار دارند، از ایشان می پرسند، این بهشت از کجا؟ ایشان می فرمایند این بهشت را امام رضا(ع)، بخاطر زیارت هایی که در دنیا انجام می دادم به من دادند.

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب با اشاره به اینکه شادی و نشاط با گناه قابل جمع نیست، افزود: شادی بدون گناه هم امکان دارد،  این تصور اشتباه است که انسان با گناه کردن می تواند شاد باشد و به آرامش برسد، در صورتی که آرامش حقیقی در پیروی از دستورات خداوند و ائمه معصومین(ع) وجود دارد.  

 

وی ابراز کرد: باور نداشتن مرگ و قیامت، سبب غفلت از یاد مرگ می شود؛ چرا که اگر انسان باور داشته باشد که روزی از این دنیا می رود لحظه ای از خدا غافل نمی شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب گفت: زائر زمانی که وارد حرم امام رضا(ع) وارد می شود باید تمام وجودش یقین باشد و  باور و اطمینان داشته باشید، زمانی که در پیشگاه امام رضا(ع)، از گناهان خود توبه و استغفار می کند، حضرت توبه او را قبول کرده، گناهانش را می بخشد.

 

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: انسان باید نورانیتی که از زیارت ائمه معصومین بدست آورده را حفظ کند؛ چرا که شیطان در کمین است؛ انسان اهل گناه که خود یار شیطان است، از این رو شیطان به سراغ انسان های با ایمان و پاک می آید./1309/پ202/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *