فقه اسلامی پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است

 به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از رسا،حجت الاسلام یحیی صادقی لالمی، استاد حوزه های علمیه قم امروز در ششمین سالگرد سید رضا آیت الله صادقی گلوردی مؤسس و بنیانگذار حوزه امام جعفر صادق(ع) نکا و یادواره سی تن از شهدای طلبه این حوزه علمیه افزود: امام صادق(ع) بنیانگذار نهضت علمی در جهان اسلام بوده است و با تربیت شاگردان متعدد دینی، اسلام را به جهانیان شناساندند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مقام علم و عالم را مورد توجه قرار داد و با بیان این که علما و دانشمندان حافظ خون های شهدا هستند، بیان داشت: مرکب قلم علما بر خون همه شهیدان راه خدا برتری و فضیلت دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: جایگاه علما در تربیت دینی جامعه بسیار حائز اهمیت است که نقش بی بدیل در این راستا ایفا کرده است و اکنون علما و روحانیان باید در جهت تقویت این جایگاه تلاش کنند.

وی با تأکید بر این که همه چیز ما از مذهب است، گفت: انقلاب ما نشأت گرفته از فقه جعفری و روشنگری های شاگردان امام جعفر صادق(ع) در متکب دینی و اسلامی بوده است که اسلام و انقلاب ما را به جهان صادر کرده است.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: راز بقای مکتب ما خون شهدا است و همه ما باید در جهت تبیین اندیشه های بلند امام جعفر صادق(ع)، امام راحل و شهدا به جامعه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر همراهی و همگامی مسؤولان با مردم و رفع مشکلات آنان گفت: دولت در رفع مایحتاج زندگی مردم با دقت نظر بیشتر‌ی وارد شده و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کند.

این استاد علوم دینی افزود: مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و به همین دلیل باید دارای ارج و قرب و منزلت خاص باشند تا برخی نابسامانی‌ها موجب نارضایتی آنان نشود.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها شخصیت های آینده را تربیت می کنند و به همین دلیل باید با دقت بیشتری در تربیت طلاب و علمای دینی تلاش کنند تا در جهت بالندگی هر چه بیشتر اسلام و انقلاب گام برداشته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *