علمای اهل سنت جنایات داعش را محکوم کردند

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، علمای اهل سنت در همایشی که در اربیل مرکز منطقه کردستان عراق برگزار شد، تشکیل به اصطلاح «خلافت» از سوی داعش را در شمال عراق محکوم کردند.

 

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین استفاده از عبارت «افراطیون سنی» برای اشاره به تروریست‌ها و لقب «دولت اسلامی» برای به اصطلاح خلافت تکفیری‌ها را شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

 

محمد پنجوینی، عضو اتحادیه علمای اسلامی در کردستان عراق، گفت: «یک سنی نمی‌تواند افراطی باشد و یک افراطی به عنوان سنی پذیرفته نمی‌شود.

 

وی افزود: این یک دولت تکفیری است. تکفیری‌های مورد حمایت خارج و  برخی کشورهای منطقه که مدعی‌اند  کشورهای اسلامی هستند، اسلام را مورد حمله قرار داده‌اند.»

 

علمای شرکت کننده در این همایش همچنین اقدامات وحشیانه داعش از جمله کشتن کودکان و به بردگی  گرفتن زنان را محکوم کردند.

 

علمای اهل سنت همچنین هشدار دادند تلاش گسترده‌ای برای خدشه دار کردن وجهه اسلام و آموزه‌های ناب آن آغاز شده است.

 

لقمان الجامعی از اعضای سازمان الشفیع (Al-Shafi) در امور مطالعات حقوق اسلامی در گفت و گو با پرس تی وی گفت: « این گروه‌ها در تلاشند با استفاده از اسلام جعلی خود، اسلام را آلوده کنند. ما در این‌جا هستیم تا برای همه روشن کنیم که این افراد تروریست هستند و اسلام آن‌ها و ایدئولوژی‌شان را رد می‌کند.»

 

علمای اهل سنت همچنین درباره تلاش ها با هدف تفرقه افکنی میان صفوف مسلمانان هشدار دادند و بر لزوم تقویت اتحاد در مقابل تهدیدات تکفیری‌ها در سراسر منطقه تاکید کردند.

 

تروریست‌های تکفیری در حال حاضر کنترل بخش‌های وسیعی از مناطق شرق سوریه و شمال و غرب عراق را در اختیار دارند. تروریست‌های داعش در پیشروی‌های خود در عراق جنایات شنیعی مرتکب شده و تمامی جوامع این کشور از جمله شیعیان، اهل تسنن، کردها، مسیحیان و کردهای ایزدی را تهدید کرده‌اند. /982/د102/ک

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *