عجز و ناتوانایی از دلایل توهین به ساحت پیامبر است

mohammad

 قرآن کریم ما را امر به اقتدا از سیره و اخلاق پیامبر(ص) کرده است.وی اضافه کرد: همچنین در دعاهای که از سوی ائمه(ع) بیان شده، مسلمانان را به الگو گیری از رسول‌اکرم(ص) امر کرده‌اند، برای نمونه در زیارت عاشورا آمده است « اَللهُمَّ اَجْعَلْ مَحیایَ مَحیا محمدٍ و ال مُحمد وَ مَماتی مَماتَ مُحمدٍ وَ ال مُحمدٍ، خدایا حیاتم را حیات ]آمیخته به عشق[محمّد و خاندان محمّد،و مرگم را مرگ]در حال شیفتگى به[محمّد و خاندان محمّد قرار دهد».

سیره پیامبر بهترین الگو برای زندگی استاین استاد حوزه تصریح کرد: هیچ مسلمانی حق ندارد خود را کنار بکشد و بگوید«من نمی‌توانم زندگی خود را همانند زندگی پیامبر(ص) تنظیم کنم»، بر همه مسلمانان لازم است در سیره، اخلاق و منش، همواره تابع رسول‌الله(ص) بوده و سیره و اخلاقیات ایشان را در زندگی خود به کار گیرد.

حجت‌الاسلام زادهوش با بیان این‌که سیره پیامبر(ص) به دو گونه متغیر و غیر متغیر است، اظهار داشت: برخی از رفتارهای پیامبر(ص) همانند نوع لباس پوشیدن، نوع غذایی که می‌خورند و مسکنی که در آن زندگی می‌کرند مربوط به زمان و مکان خود ایشان بوده و ما نیز نمی‌توانیم امروزه از این روش در زندگی خود استفاده کنیم و به این نوع از سیره رسول‌الله(ص) سیره متغیر گفته می‌شود.

رئیس مرکز تبلیغ بین الملل ادامه داد: ولی برخی از سیره رسول‌الله(ص) همانند صداقت، راستگویی، پاکی نفس، محبت و امانتداری از اصولی است که قابل تغییر نبوده، نیست و با گذشت زمان کهنه نمی‌شود، از این‌رو ما باید این سیره را در زندگی خود استفاده کنیم.

زندگی پیامبر بهترین نمونه سبک زندگی اسلامی استاین پژوهشگر حوزوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی گفت: پیروی از سبک زندگی پیامبر(ص) بهترین راه‌ پاسخگویی به سبک زندگی اسلامی است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ما باید از سبک زندگی غیر اسلامی در تمام ابعاد به سبک زندگی اسلامی و دینی برسیم.

وی افزود: پیامبر(ص) کمال مطلق، بهترین محبوب و بنده در نزد خداوند متعال هستند و هیچ شخصیتی همانند ایشان در نزد خداوند متعال محبوب و عزیز نیست زیرا آن‌گونه که خدا رسول‌الله(ص) را در قرآن تمجید و تکریم کرده هیچ نبی و امامی را این گونه تکریم نکرده و این خود نشان از جایگاه و مقام والایی ایشان در نزد خدا است.

حجت‌الاسلام زادهوش تصریح کرد: تمام انبیا در نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه برخور هستند ولی جایگاه پیامبر(ص) از جایگاه سایر انبیا ویژه‌تر است، خداوند در قرآن کریم هیچ‌گاه پیامبر(ص) را با اسم کوچک مورد خطاب قرار نمی‌دهند بلکه با کلماتی همانند «رسول‌الله»، «نبی» و «طاها» مورد خطاب قرار داده و برخی مواقع نیز به نام مقدس ایشان قسم‌ می‌خورد در حالی که در مورد سایر انبیا آن‌ها را با اسم‌ها کوچک مورد خطاب قرار می‌دهد.

پیامبر بهترین الگو برای سعادت دنیا و آخرت استاین محقق حوزوی با بیان این‌که پیامبر(ص) بهترین الگو برای زندگی و سعادت در دنیا و آخرت است، ابراز داشت: یکی از عیوب ما این است که شناخت کافی نسبت به زندگی خاتم انبیا(ص) نداریم و متأسفانه در این باره نیز کتاب‌های کمی تألیف شده و باید نویسندگان به این موضوع توجه داشته و این خلأ را پر کنند.

حجت‌الاسلام زادهوش با اشاره به توهین به ساحت مقدس رسول‌الله(ص) از سوی کشورهای غربی گفت: در برخی مواقع دشمنان قدرت از بین بردن معارف الهی را دارند از این‌رو دست به توهین نمی‌زنند و شخصیت انبیا را مورد تمسخر قرار نمی‌دهند.

عجز و ناتوانایی از دلایل توهین به ساحت پیامبر استوی ادامه داد: اما در برخی مواقع دشمنان توانایی مقابله با معارف الهی نداشته و گرفتار عجز و ناتوانی می‌شوند از این‌رو متوسل به توهین و تمسخر کردن مقدسات الهی و شکستن حرمت افراد بزرگوار می‌شوند و حرکتی که امروزه دشمنان اسلام انجام می‌دهند به سبب ناتوانایی آن‌ها در راه پیشرفت اسلام در جهان است.

این استاد حوزه در پایان گفت: وقتی یک چیزی کانون حرمت و قداست قرار می‌گیرد دشمنان سعی در از بین بردن این کانون دارند در حالی که همیشه نتیجه عکس داشته و بیشتر محبوب پیدا می‌کنند، مانند از بین بردن حرمت پیامبر(ص)، ائمه(ع)، سیدالشهدا(ع)، مهدویت، مساجد، قرآن و یا حمله به جایگاه ولایت فقیه و روحانیت که از سوی دشمنان انجام می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *