صوفی: رادیو صادق‌ترین راوی دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، نشست خبری همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس، با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران و دبیر نخستین همایش، مدیر روابط عمومی معاونت صدا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

 معاون صدای رسانه ملی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: سابقه دفاع مقدس در کشور ما بسیار ارزشمند است و رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها، پایمردی و حماسه‌سازی رزمندگان و مردم در طول این دوران آن را تبدیل به دفاع مقدس مردم مسلمان ایران کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مقاومت مردم انقلابی و نستوه این سرزمین که دلیرانه ایستادند تا از حریم باورها، مقدسات و شرافت سرزمین خود دفاع نمایند، سبب پیروزی رزمندگان و ملت غیور ایران و شکست جبهه کفر و استکبار شد.

صوفی با بیان اینکه در این ایام رسانه به ویژه رادیو به عنوان راوی صادق اقدامات، عملکرد و فداکاری‌های رزمندگان را منعکس می‌کرد، یادآور شد: برقراری ارتباط میان رزمندگان و مردم و انعکاس حماسه‌سازی ‌های دلاورمردان کشورمان در جبهه‌ها از جمله فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار در این ایام بود.

معاون صدا همچنین از رادیو به عنوان پویا و فعال‌ترین رسانه در برقراری ارتباط و اطلاع‌رسانی در ایام دفاع مقدس یاد و خاطرنشان کرد: رادیو همچنین به عنوان راوی صادق در سال‌های پس از پیروزی به ویژه در هفته دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش نمود.

معاون صدا در ادامه اظهار داشت: رادیو در انعکاس رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و خدمات رزمندگان و ایجاد ارتباط میان مردم و خانواده‌های رزمندگان با آنها تلاش وافری داشته و شهدای گرانقدری را تقدیم دفاع مقدس نموده است. جانبازان بسیاری نیز از این رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی بخشی از بدن مطهر خود را تقدیم نمودند.

   وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس 2 گروه برنامه در شبکه‌های رادیویی درحال تولید و پخش است، گفت: امسال در کنار ویژه برنامه های روتین و متعارف رادیو ویژه دفاع مقدس، بیش از هزار برنامه نیز در قالب نمایش، قصه، معرفی کتاب، مستند، بیان خاطرات رزمندگان اسلام، حماسه‌سازی ‌های دفاع مقدس، نقش زنان، جوانان، پزشکان، اصناف و….. در ایام، بررسی تألیفات و تحلیل فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس، تبیین سبک زندگی، بررسی هنر و ادبیات دفاع مقدس، پخش روزانه رادیو فیلم از رادیو نمایش و… از شبکه‌های مختلف رادیو تولید و پخش شده است.

صوفی با اشاره به برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس با محوریت رادیو ایران، از این همایش به عنوان کاری بدیع، نو و تازه یاد و تصریح کرد: رادیو با توجه به برقراری ارتباط مؤثر میان مردم و رزمندگان در طول سال های جنگ تحمیلی طرازی نوین از یک رسانه متعهد بوده و منشأ تحولات و نوآوری‌های بزرگ در عرصه اطلاع‌رسانی صادقانه است. بر این اساس نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس با هدف واکاوی و واگویه اقدامات رادیو در دوران دفاع مقدس، تجلیل از خدمات کسانی که صادقانه و متعهدانه در این عرصه به درجه رفیع شهادت یا جانبازی نائل شدند و یا جانانه جنگیدند و گام برداشتند، اولین همایش در تاریخ 6 مهر 93 در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه محور فعالیت‌های رادیویی در طول دوران دفاع مقدس رادیو سراسری یا رادیو ایران بوده است، مدیریت این همایش بر عهده رادیو ایران بوده که با همکاری دیگر شبکه‌های رادیویی و مشارکت نهادهایی چون بسیج مستضعفین، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری تهران و….. برگزار خواهد شد. برپایی نمایشگاه عکس دستاوردهای دفاع مقدس و مرور کتاب خاطرات همکاران رادیو در این ایام نیز از دیگر برنامه‌های رادیو در این ایام خواهد بود.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه پوستر نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس نیز از دو روز دیگر منتشر می شود، گفت: رادیو ایران از روز گذشته ویژه برنامه‌ای 30 دقیقه‌ای با محوریت این همایش را تولید و پخش می‌کند. همچنین در این همایش چهره‌هایی چون نویسندگان، شاعران، رزمندگان و جانبازان حاضر در دوران دفاع مقدس حضور خواهند داشت. همچنین در این همایش از خانواده‌های شهدای رادیو در دفاع مقدس و برنامه سازان رادیو در این دوران نیز تقدیر می شود.

صوفی همچنین با بیان اینکه این همایش مقدمه‌ای برای همایش‌های دیگر در سال‌های آتی خواهد بود، گفت: دفاع مقدس نقطه زرینی در تاریخ کشورمان بود و انقلاب اسلامی نیز آغازی بر خودباوری، اعتماد به نفس، ابتکارات و ابداعات بود که این امر سبب موفقیت در دیگر عرصه‌ها همچون نانو، انرژی هسته‌ای، زمینه‌های علمی و…. شد. بنابراین اگر امروز کشورمان در عرصه‌های مختلف در دنیا جزو کشورهای سرآمد است، این امر از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نشأت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: قصد داریم تا در سال‌های آتی این همایش را از منظر علمی نیز پیگیری نماییم. امیدواریم با این کار بتوانیم دین، مسئولیت و رسالت رسانه به ویژه رادیو در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و رزمندگانی که برای دفاع از جان، مال، ناموس و شرف این کشور جانانه جنگیدند را به خوبی ادا نموده و وظیفه خود را در انتقال پیام ارزشمند آنها به خوبی ادا کنیم.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *