شیرینی «خنداونه» در جدیدترین شماره مجله سروش

 به گزارش خبرگزاری فارس، مجله سروش این بار مقوله طنز را پرونده خود قرار داده و به بررسی ابعاد ساخت طنز در رادیو تلویزیون پرداخته است. بخش رادیو تلویزیونی در صفحات نخستین خود به سراغ برنامه پرمخاطب «خنداونه» رفته است، برنامه‌ای که در قالب طنز سعی دارد فرهنگ شوخی کردن را بررسی و شکل صحیح و عمومی آن را پیدا و در اجتماع ترویج دهد.

در این پرونده گزارش مفصلی از پشت صحنه برنامه «خندوانه» تهیه شده است و گفت‌وگوهای مفصلی با فواد صفاریان کارگردان تلویزیونی برنامه، نیما شعبان زاده، علیرضا خمسه و رضا شفیعی جم صورت گرفته است.

از جمله مطالب دیگر بخش رادیو و تلویزیون می‌توان به گفت‌وگو با سیاوش مفیدی بازیگر آثار طنز، نقد و بررسی برنامه طنز در تلویزیون، گزارشی از تمجیدهای برخی از اهالی رسانه از برنامه «خندوانه»، گفت‌وگو با رضا فیض طناز «جمعه شب‌ها» رادیو پیام، گزارشی از گفته‌های حجت الاسلام قرائتی در رابطه با خنده و طنز در تلویزیون در مراسم برترین‌های تلویزیون، گفت‌وگو با حمزه صالحی نویسنده برنامه «خنده بازار»، گفت‌وگو با رضا رفیع طنزپرداز تلویزیون و مجری برنامه‌های طنز ادبی، گفت‌وگو با مهران رجبی بازیگر طنز سینما و تلویزیون و گزارشی از افت و خیزهای آثار کمیک؛ اشاره کرد.

هیچ هنری به اندازه موسیقی قادر به بیان احساسات و عواطف درونی انسان نیست زیرا موسیقی هنری است مشتمل بر نوا و سکوت و حاصل پردازش اطلاعات غیر کلامی موزون که دارای بار عاطفی است. هنر موسیقی و وجوه بارز آن پرونده این هفته بخش فرهنگ و هنر مجله سروش است. این بخش ابتدا در قالب گزارشی مفصل به بررسی نقش و جایگاه موسیقی کودک در رسانه می‌پردازد و ضعف‌ها و راهکارهای برطرف کردن آنها را با نگاهی موشکافانه از سوی صاحب نظران این علم مورد تحلیل قرار می‌دهد. در این پرونده همچنین گفت‌وگوی مفصلی با علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما صورت گرفته که می‌تواند زوایای موسیقی در برنامه‌های کودک و خردسال را نمایان کند.

نگاهی به کارنامه هنری بروس لی و بررسی فیلم‌های وی، نگاهی به کارنامه هنری سرجیو لیونه فیلمساز و بازیگر سرشناس ایتالیایی، گزارشی از رقابت بین سینما و تلویزیون به بهانه روز ملی سینما و گزارشی از برنامه «یه عصر طلایی» و گفت‌وگو با مجریان جوان این برنامه؛ از دیگر مطالب بخش فرهنگ و هنر مجله سروش است.

بخش سیاسی مجله نیز در این شماره پرونده اقدامات گروه تروریستی داعش را در مرزهای عراق مورد بررسی قرار داده و گفت‌وگوی مفصلی را با حسین بابازاده مقدم، مدرس دانشگاه و پژوهشگر مسائل خاورمیانه انجام داده است.

در این بخش همچنین گزارشی از گفته‌های دکتر ظریف در رابطه با حمایت‌های آمریکا از گروه تروریستی داعش، گزارشی از برگزاری شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، گزارشی از گفته‌های سید عباس عراقچی در رابطه با مذاکرات هسته ای در نیویورک در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو، گزارشی از پوشش تحولات خاورمیانه در رسانه ملی و گزارشی از پارازیت سیاسی در مناسبات دولت و رسانه ملی؛ صورت گرفته است.

شماره 1601 مجله سروش را با ده‌ها تیتر، مطلب و اخبار خواندنی دیگر از باجه‌های مطبوعاتی سراسر کشور تهیه کنید یا برای اشتراک با شماره تلفن 88345067 تماس بگیرید.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *