دولت در زمینه فرهنگ و رشد علمی باید تلاش بیشتری کند

حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در عرصه های فرهنگی نیاز به تلاش بیشتری داریم، گفت: هنوز یک مهندسی جامع و همه نگری برای مسائل فرهنگی در دست نداریم؛ امیدواریم دولت در حوزه های فرهنگی تلاش گسترده تری داشته باشد.


معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که کار در عرصه فرهنگی بسیار سخت و پیچیده است، تصریح کرد: این مسأله ساده ای نیست؛ در عرصه اقتصادی پیشرفت آسان تر است چرا که عوامل رشد و رکود اقتصادی کاملا مشخص است اما در زمینه فرهنگ باید عوامل بسیاری دست به دست هم دهند تا شاهد شکوفایی فرهنگ دینی و اسلامی باشیم.


حجت الاسلام حکیم الهی رشد علمی را یکی از مسائل مهمی دانست که باید مورد توجه دولت باشد و گفت: باید در زمینه کارهای دانش بنیان تلاش گسترده تری صورت گیرد؛ امیدواریم در سال جدید دولت، شاهد شکوفایی و رشد این بخش از مسائل کشور همچون بخش های دیگر باشیم.


وی یکی از عناصر رشد و بالندگی دولت و هر مجموعه ای را ارزیابی عملکرد گذشته خود دانست و اظهار داشت: باید نقاط قوت و ضعف تبیین شود تا برای تقویت قوت ها و برطرف کردن ضعف ها تلاش شود.


معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت تدبیر و امید، گفت: دولت در برخی از عرصه ها پرونده قابل قبولی ارائه داده است اما در برخی عرصه های دیگر هنوز دچار ضعف هستیم و لازم است دولت محترم نسبت به این موارد توجه بیشتری داشته باشد.


حجت الاسلام حکیم الهی داشتن رویکرد عقلانی در مسائل را یکی از نقاط قوت این دولت برشمرد و ابراز داشت: ادبیات حکیمانه و توأم با احترام و کرامتی که دولت آقای روحانی در پیش گرفته است موجب شد فضای گفت وگو و برخورد حکمت آمیز در جامعه حکم فرما شود؛ این یکی از دستاوردهای بسیار ارزشمند دولت است.


وی از دیگر نقاط قوت این دولت را توسعه گفتمان عزت آمیز جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی دانست و گفت: با این گفتمان بسیاری از کشورهای خارجی و اروپایی نگاه مثبتی به ایران پیدا کردند و موجب شد آنها با رویکردی تعاملی همراه با عزت با ما برخور کنند؛ این دستاورد اندکی در عرصه سیاست خارجی نیست.


معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به عملکرد دولت مسأله هسته ای، بیان داشت: تیم مذاکره کننده از قدرت و اقتدار لازم برای گفت وگو با طرف مقابل و همچنین از توانایی لازم برای دفاع از مصالح و منافع ملی کشور برخوردار بوده است.


حجت الاسلام حکیم الهی مبارزه با فقر و رشد تورم را یکی دیگر از عناصر مثبت عملکرد دولت دانست و گفت: بر اساس اطلاعات و آماری که دولت، بانک مرکزی و مراکز بین المللی ارائه کرده اند تورم رو به کاهش است گرچه همچنان قیمت زیاد اجناس مشاهده می شود اما در مجموع تورم رو به کاهش است.


معاون بین الملل جامعه المصطفی در مجموع دولت را توانمند دانست و اظهار داشت: رویکرد دولت را توسعه و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان حکمت و تدبیر و ایجاد امید و انگیزه در بین ملت ارزیابی می کنیم.


وی افزود: در مجموع ارزیابی ما این است که دولت همان گونه که نام خود را تدبیر و امید گذاشته در تحقق این شعار موفق بوده است و توانسته تدبیر حکیمانه همراه با عزت را در پیش گیرد و هم توانسته نشاط، امید و شادابی را در سطح جامعه زنده کند./928/ت302/ج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *