دوری از اختلاف و وحدت میان قوای سه گانه سبب پیشرفت جامعه می‌شود

به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از رسا، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر نجف آباد، با بیان حدیثی از ائمه که خدمت خدمتگزاران یک ملت را برتر از عبادت یک عمر بیان کرده اند، گفت: ملت امانتی است در دست دولتمردان که باید در جهت امنیت، آسایش، اقتصاد، سلامت و به خصوص در زمینه مسائل فرهنگی و رشد فکری بکوشند.

 وی با اشاره به خدمات دولت های گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که همگی با قصد خدمت رسانی به مردم وارد میدان شدند، افزود: در طول این 35 سال هر دولتی بسته به توانمندی های خود در جهت حل مشکلات جامعه تلاش کرده است و یکی از دغدغه های کنونی جامعه بحث رکود تورمی است که دولت باید بیش از هر چیز دیگر به آن توجه و عنایت داشته باشد.

 حجت الاسلام حسناتی از جمله راهکارهای پیشبرد و رسیدن به اهداف کشور را سعه صدر و برخورد منطقی و به دور از جنجال های گروهی بیان داشت و گفت: استیضاح وزیر علوم و برخورد ریاست جمهور با این اتفاق نشان از روحیه همدلی و ارتباط میان قوای سه گانه ملت داشت که این رفتارها باید در همه زمینه وجود داشته باشد.

 وی وحدت میان دولت و مردم را مهم ترین راهکار برای پیشبرد اهداف و برنامه های دولت و رسیدن به پیشرفت جهانی بیان کرد.

 حجت الاسلام حسناتی یکی از شبهات دشمنان شیعه را انتساب امام صادق(ع) به عنوان موسس و رییس شیعه عنوان کرد و افزود: این سخن تنها سخن دشمنان اسلام و شیعیان است و مذهب شیعه از زمان نزول قرآن آغاز و پیامبر اکرم(ص) ترسیم کننده این اسلام ناب بودند و امام صادق(ع) به عنوان تکمیل کننده مرامنامه شیعه در تاریخ اسلام هستند.

 وی در ادامه افزود: فرصت اختلاف میان دو گروه از حکام جور بنی امیه و بنی عباس سبب شد تا حضرت در زمان امامت خویش با تمام سختی ها و مشکلاتی که وجود داشت موفق به تربیت حدود 4هزار شاگرد بشوند و اصل کار ائمه معصومان پیاده کردن امامت شیعه در جامعه به نحو اتم و اکمل در جهت پیاده کردن احکام الهی است.

 نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به آغاز ماه ذی القعده، به عنوان یکی از ماه های حرام بیان داشت: ماه ذی القعده و به دنبال آن ذی الحجه ماه نشان عظمت اسلام به جهانیان است به خصوص شیعیان که باید در عرصه حج با به نمایش گذاشتن اخلاق، ادب و برائت از مستکبران عالم نمایشی جهانی از شیعه به دنیا نشان دهند.

 وی در ادامه افزود: نمایش جهانی حج نشانی از وحدت شیعه و سنی و امت اسلام است و همین اتحاد سبب خواهد شد تا دشمنان اسلام چه در لباس گروه های تکفیری چون داعش و چه در لباس غاصبان صهیونیسم زمینه را برای اتحاد تمام خداباوران عالم آماده کنند.

 امام جمعه نجف آباد از دیگر مناسبت های هفته آینده را میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر بیان داشت و افزود: دختران مجموعه عظیمی در اسلام هستند که در عصر جاهلیت به بدترین شیوه چون ننگ شمردن آنها و زنده به گور کردنشان با آنان رفتار می شد.

 وی در ادامه بیان داشت: اسلام با ظهورش کرامتی به زنان و دختران داد که پیامبر در ضمن حدیثی دختران را مایه رحمت خانواده بیان کرده است و حقی که این رحمت ها به گردن پدر و مادر دارند باید در قالب تربیت صحیح و رزق حلال انجام شود و از همان کودکی با آنان به گونه ای رفتار شود که در آینده در مسائلی چون حجاب که در فطرت پاکشان وجود داشته است، صدمه ای وارد نشود.

 حجت الاسلام حسناتی از دیگر مناسبت های هفته آینده را روز پزشک و روز داروسازی بیان داشت و گفت: پزشکانی که با تخصص خود متعهدانه خدمت می کنند و حفظ جان یک انسان را با بهای اندکی معامله نکنند، مظهر نام های الهی هم چون یا حی، یا طبیب و یا رئوف می شوند.

 وی در ادامه بیان داشت: روز صنعت دفاعی از دیگر مناسبت های هفته آینده است که صنایع دفاعی سبب شده است که ایران به عنوان یک اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی دشمن در جهان شناخته شود و این همه قدرت مرهون تلاش دانشمندان و جوانانی است که در عرصه های علمی به میدان آمده اند و باعث عزت و کرامت جهان شیعه بیش از هر زمان دیگر شده اند.

 حجت الاسلام حسناتی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی کاراته در شهرستان بیان داشت: این شهرستان از لحاظ ورزشی به عنوان یکی از شهرهای طلایی شناخته شده است و این افتخارات با کم ترین توقعات به دست آمده است و باید هر چه بیشتر در زمینه امکانات ورزش و توجه به ورزشکاران در شهرستان تلاش کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *