حمایت های آمریکا زمینه ساز جنایات اسرائیل است

به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) علاقه را شرط اول زندگی عنوان کرد و گفت: اگر علاقه در زندگی زوجین وجود داشته باشد قطعا منیّت کنار رفته و یک زندگی مشترک آغاز خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دختر و پسری که قرار است با هم و زیر یک سقف زندگی کنند باید به یک رشد اجتماعی مناسب رسیده باشند تا بتوانند در زندگی مسؤولیت پذیر بوده و احترام متقابل نسبت به اقوام یکدیگر را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به سیره پیامبر اکرم (ص) در رعایت احترام اقوام همسر تصریح کرد: دختر باید پدر و مادر و دیگر افراد خانواده پسر را مانند خانواده خود بداند و در مقابل پسر نیز باید چنین عمل متقابلی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: اگر به سیره پیامبر(ص) نگاهی داشته باشیم وقتی ایشان گوسفندی را ذبح و قربانی می کردند برای پخش آن میان اقوام ابتدا از اقوام و فامیل های همسر خود خدیجه (س) شروع می کردند که این نوعی احترام به همسر محسوب می شود.

امام جمعه زنجان در ادامه به ملاک های ازدواج در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در میان ملاک های ازدواج اصالت خانوادگی دارای اهمیت بسیار بالایی است که در روایات نیز پیامبر (ص) از آن به عنوان «خضراء الدِمن» یعنی گل در مرداب اشاره کرده و از دختر و پسری که در خانواده اصیل بزرگ نشده باشند بر حذر داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه دین داری را مهم تر از داشتن اصالت خانوادگی توصیف کرد و گفت: بعد از اصالت خانوادگی ملاک دیگری نیز وجود دارد که البته مهم تر از اصالت خانوادگی هم هست، دین داری خانواده است که اگر خانواده ای دین دار بوده و پایبند به اصول دینی باشد قطعا با حجاب، با حیا، دارای اصالت خانوادگی و امانت دار نیز خواهد بود ولی اگر این مشخصه در آنها نبود ملاک های دیگر نیز یافت نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت های آمریکا را زمینه ساز جنایات اسرائیل عنوان و تأکید کرد: آمریکا بلافاصله و 10 دقیقه بعد از اعلام استقلال و موجودیت رژیم جعلی و کودک کُش اسرائیل از آنها حمایت کرد و این حمایت ها زمینه ساز جنایات بعدی این رژیم جعلی شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با بیان این که اگر قدرت نظامی ایران نبود دشمنان برای حمله به کشور اسلامی ما یک لحظه هم غفلت نمی کردند تصریح کرد: امروز جوانان این آب و خاک بعد از هشت سال دفاع مقدس به قدری قدرت نظامی خود را زیر نظر وزارت دفاع بالا برده و تقویت کرده اند که امروز تمامی تهدید های آمریکا و اسرائیل فقط در حد حرف است و اگر این قدرت نظامی نبود آنها برای حمله یک لحظه هم غفلت نمی کردند.

امام جمعه زنجان در پایان پیشاپیش آغاز هفته دولت را به تمامی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان استانی تبریک گفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *