حضور آیت الله حسینی بوشهری در جامعه المرتضی

22-1-92-4-0-1

به گزارش روابط عمومی  جامعه المرتضی، مراسم افتتاحیه سومین دوره آموزشی این مرکز با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حجه الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود موسوی و با حضور اساتید، دانش پژوهان و فضلای این مرکز برگزار شد.


این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام‌ احمد زادهوش، رییس مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۷ در دیدار با نخبگان حوزه های علمیه کشور توصیه فراوانی مبنی بر تاسیس مدرسه تربیت مبلغ برای دنیای خارج از ایران فرمودند.
وی با بیان این مطلب افزود: پس از طی مطالعات فراوانی که انجام شد،جامعه المرتضی از سه سال پیش راه‌‌اندازی و آغاز به فعالیت نمود.
رییس  جامعه المرتضی اظهار داشت: این مرکز با ۳۵ طلبه فعالیت خود را آغاز کرد و از این تعداد تاکنون ۲۵مبلغ مجرب مسلط به زبان خارجی و دارای مدارج علمی حوزوی و دانشگاهی تربیت کرده‌ است و امسال نیز علاوه بر دوره های عربی و انگلیسی تعداد ۵۰ دانش پژوه برای آموزش زبان چینی پذیرش نهایی شده‌اند و هم اکنون مبلغان این مرکز در عرصه های مختلف تبلیغی از جمله شرکت در همایش های علمی ، فضای مجازی و رسانه ای و توریسم حضور فعال دارند.
در ادامه این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از راه اندازی این مرکز اظهار خرسندی و تقدیر نمود و آمادگی حوزه را برای حمایت و پشتیبانی از آن اظهار داشت. وی با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر دو وظیفه سنگین بر دوش مبلغان است، تصریح کرد: مبلغی می‌تواند در ارسال پیام الهی به افراد، موفق باشد که ابتدا خود تحت تأثیر واقع شده و خود بدان عمل کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که برای اجرای نقشه راه مکتب اهل‌بیت(ع) یک مهندسی قوی نیاز است، بیان داشت: انفعالی برخوردکردن با مسائل اثری ندارد و مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه ما باید برای مقابله با دشمنان و شبهات مطرح‌شده از سوی آنان قوی عمل کنیم.
وی در پایان با بیان این‌که باید در کارهای تبلیغی جوانان و نوجوانان در اولویت قرار بگیرند، افزود: راه‌اندازی این‌گونه مراکز که برای احیای دین الهی در سرزمین‌های دیگر بنا شده، کار بسیار پسندیده و خوبی است و کمک شایانی به حوزه‌های علمیه در راستای تبلیغ دین مبین اسلام و تشیع می‌کند.
در ادامه حجه الاسلام والمسلمین دکتر موسوی از اساتید و پیشگامان عرصه تبلیغ بین الملل در افریقا، اروپا و امریکا به تبین فضای تبلیغی خارج از کشور برای طلاب و دانش پژوهان جوان پرداخت.
در بخش پایانی مراسم هم از طلاب و دانش‌ پژوهان ممتاز  جامعه المرتضی که فعالیت مضاعفی در عرصه‌های تبلیغ رسانه‌ای، ارائه مقالات دینی به کنفرانس‌های بین‌المللی، ارائه تبلیغ دینی در تالارهای مجازی و تسلط کامل و عالی به زبان‌های خارجی داشتند تجلیل و قدردانی شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *