حضرت معصومه(س) در جوانی عالمی برجسته بود

emam-reza-88

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام ،حجت‌الاسلام احمد زادهوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت اظهار کرد:

بخشی از کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) به دلیل انتساب وی به خاندان نبوت است اما بخش دیگر به شخصیت این بانوی بزرگوار مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) در کنار بسیاری از ویژگی‌های بارز شخصیتی، یک عالم ارزشمند در زمان خود بود.

رئیس جامعه المرتضی علیه السلام ابراز داشت: این بانوی بزرگوار در حوزه علم و دانش به جایی رسیده بود که می‌توانست به جای پدر بزرگوار خود سئوالات مردم را پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه پاسخ‌های حضرت معصومه(س) مورد تائید امام کاظم(ع) قرار می‌گرفت خاطرنشان کرد: این جامعیت علمی و تقوایی که این بانوی بزرگوار داشت وی را از دیگر امام‌زادگان متمایز کرده بود.

زادهوش گفت: با وجود اینکه این بانوی بزرگوار در جوانی رحلت کرد، از نظر مقام علمی بسیار برجسته بود.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه(س) در فضای سنگینی که در دولت عباسی وجود داشت، توانست نقش پررنگی در مبارزات سیاسی بازی کند و بسیار فراتر از حد یک دختر جوان در آن دوران ظاهر شود.

رئیس جامعه المرتضی علیه السلام با اشاره به مشقت‌هایی که حضرت معصومه(س) در دوران زندگی خود تحمل کرد بیان داشت: درایت و تقوای وی موجب شد تا بتواند در شرایط سیاسی دوران خود تأثیرگذار باشد.

وی افزود: دولت عباسی امام رضا(ع) با سیاست شیطانی خود امام رضا(ع) را به مرو کشاند و این موضوع شرایط بسیار دشواری را برای حضرت معصومه(س) رقم زد.

زادهوش ادامه داد: حضرت معصومه(س) توانست در چنین شرایطی بار مسئولیتی را که امام زمانش به عهده او گذاشته بود به دوش کشیده و حوادث را به خوبی رهبری کند.

وی خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار چنان جایگاهی دارد که قبل از ولادتش به ارزش زیارت او در روایات تاکید شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *