جامعه باید برای فرهنگ سازی اخلاق از مدل اخلاق اسلامی در جامعه استفاده کند

zad01

حجت الاسلام احمد زادهوش ریاست جامعه المرتضی علیه السلام، با اشاره به اهمیت اخلاق اجتماعی در شخصیت ظاهری افراد جامعه گفت:

اخلاق همان شکل باطنی انسانهاست چطور اگر شکل ظاهری آدمها زشت و کثیف و نامرتب باشد مشمئز کننده است و دیگران را از اطراف انسان فراری می دهد؟ شکل باطنی انسان نیز که همان شاکله، شخصیت و اخلاق است که همواره مود توجه قرار می گیرد.

وی افزود: گرچه این شکل به چشم دیده نمی شود ولی با تعاملات اجتماعی ، این صورت باطنی پیدا می شود و اگر چهره زشت باشد ،ناموزون و آراسته نباشد منفور می شود، روابط دیگران با او سرد و خشن می شود او را نمی پذیرند دعوا می شود این آدم طرد می شود و طبعا می خواهد انتقام بگیرد و همین امر سبب می شود همه از هم فرار کنند.

ریاست جامعه المرتضی یادآور شد: وقتی در جامعه امروز پوستر هایی از زیباترین مدل ها و چهره های زیبای اخلاقی را بلد کنند، همانطور که دیگران عکس و فیلم و پوستر شخصیت های غربی را درست میکنند و مدل پاییز و بهارش را نو به نو ارائه میدهند، باید چهره ی زیبا و مدل دلنشین جوان خوش اخلاقی را که فداکاری – خداخواهی – مهر و وفا- وقار و حیا – صدق و صفا جوری به او زیبایی بخشیده که با یک نگاه دل همه را میبرد در آینه ی رسانه و فیلم و کلیپ و بیلبورد و عکس و …. به جامعه نشان داده شود.

حجت الاسلام زادهوش گفت: اگر در جامعه دینی و اسلامی مردم شیفته ی چنین مدل اخلاق مدار اجتماعی شدند دیگه لازم نیست شیرینی و شربت بدید تا جمع بشن، سور و شام بدید تا بشنوند،کتاب مجانی و سی دی رایگان پخش کنید تا جامعه اصلاح بشه، خود آنها تلاش می کنند تا با بهره مندی از اخلاق زیبا شوند، انوقت قبل از اینکه از خونه بیرون بروند ساعت ها روخودشون کار میکنن تا زیبا شوند و بتوانند با زیبایی باطنی و ظاهری تاثیر گذاری بالایی داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *