بازگشت «هرکول پوآرو» در کنار «آگاتا کریستی»

به گزارش خبرگزاری فارس، «سوفی هانا»، نویسنده 43 ساله انگلیسی پس از گذشت 39 سال، شخصیت کاراگاه «هرکول پوآرو» را در قالب رمانی جدید احیاء می‌کند.

او در این رمان که «جنایتکاران مونوگرام» نام دارد، به این مسئله می‌نگرد که «آگاتا کریستی» که بیشتر آثارش را در خانه‌اش در لندن نوشته است، چگونه تحت تأثیر جنگ جهانی اول شخصیت «هرکول پوآرو» را خلق کرده است؟

«هانا» در رمان خود به ارتباط بسیار نزدیک «آگاتا کریستی» با شخصیت رمان‌هایش بالاخص «هرکول پوآرو» می‌پردازد و به این مسئله اشاره می‌کند که چگونه شخصیت «آگاتا کریستی» و «پوآرو» در کنار هم در آتش‌باران جنگ جهانی اول پخته و پرداخته می‌شود.

این نویسنده انگلیسی مدعی است که در رمان خود به هیچ عنوان از «آگاتا کریستی» تقلید و یا کپی‌برداری نکرده و سبک خود را حفظ نموده است.

«سوفی هانا» گفت: مردم آن دوره از خودشان می‌پرسیدند چطور ممکن جنگ به وقوع بپیوندد، به عقیده من رمان‌های کریستی، در آنزمان در عین آنکه کورسوی امیدی برای آنها بوده به آنها کمک می‌کرده تا این مطلب را بهتر درک کنند.

وی افزود: تجربیات کریستی در جنگ چندان تعجب‌برانگیز نیست، او اکتبر سال 1914به جمع90 هزار پرستار داوطلب جنگ می‌پیوندد. وظیفه او رسیدگی به مجروحانی بوده که حالشان بسیاره وخیم بوده و حتی گاهی وظیفه داشته که کف سالن که پوشیده از خون مجروحان و کشته‌شدگان بوده را پاک کند و به همین دلیل غالبا پیدا کردن پایانی خوش در رمان‌های کریستی کار چندان آسانی نیست.

وی تاکید کرد: اینکه من درباره «پوآرو» رمان نوشته‌ام به این معنی نیست که من فکر می‌کنم که باید به خوبی «اگاتا کریستی» باشم. من این رمان را هدیه‌ای به روح آگاتا کریستی، خانواده و طرفدارانش می‌دانم.

رمان «جنایتکاران مونوگرام» اخیرا توسط انتشارات معتبر «هارپر کالینز» منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *