اخبار کوتاه نماز جمعه استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی در جمع  نمازگزاران مرودشت با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ص) با تسلیت این روز به تمامی شیعیان به بیان شخصیت وسیره والای آن امام همام پرداخت و اظهار کرد: یکی از سیره‌های عملی آن حضرت آموزش معارف دینی به فرزندان خود از جمله آموزش نماز و روزه در سنین کودکی بود که الگوی مناسبی برای زندگی ما در تربیت فرزندانمان از کودکی است.

 

صنایع تولیدی و تبدیلی در مرودشت ایجاد شود

 

وی تاکید کرد: بایستی  آشنایی افراد به احکام دینی از کودکی باشد چرا که امروز متاسفانه برخی افراد در سنین بالا هنوز احکام شرعی خود را به دلیل نداشتن آموز ش به درستی انجام نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به نزدیکی هفته دولت ضمن گرامیداشت این ایام وخاطره شهدای دولت با بیان اینکه یکسال از شروع به کار  دولت تدبیر وامید سپری شده و برخی به مطالعه وتجزیه وتحلیل عملکرد دولت می پردازند، گفت:این دولت در  طی این مدت نقاط مثبتی داشته که از جمله آن می‌توان به آرامش در سطح کشور و انس الفت بین سران قوا را نام برد.

 

امام جمعه مرودشت افزود: این دولت توانسته در به کارگیری همه سلایق در دولت موفق باشد که متاسفانه در گذشته وقتی دولتی می‌آمد همه نیروها را قیچی می کرد و کنار می‌گذاشت واین دولت این کار را نکرد.

 

خطیب جمعه مرودشت همچنین کنترل نرخ ارز و دیپلماسی موفق در زمینه مذاکرات هسته ای، رفت وآمدهای سیاسی و اجرای بیمه سلامت را از عملکردهای مثبت دولت در یکسال گذشته برشمرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در اجرای برخی برنامه‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته است، گفت: متاسفانه دولت در زمینه کنترل قیمت‌ها با توجه به اینکه در بازار عدم ثبات قیمت‌ها را شاهد هستیم موفق نبوده و اگر سری به بازار بزنیم ،عدم درج اتیکت‌ها و عدم نظارت برقیمت‌ها قابل مشاهده است ومردم در این زمینه دغدغه دارند.

 

عدم مهار تورم از دیگر نقاط ضعف دولت بوده که امام جمعه مرودشت به آن اشاره و گفت: عملا مهار تورم را در کشور نداریم و نیاز است دولت در این زمینه بیشتر کوشش کند.

 

وی اظهار کرد: دولت بایستی در زمینه صادرات تلاش کرده و واردات را کم کند و از تولیدکنندگان در جهت رفع مشکل اقتصادی حمایت کند.

 

امام جمعه مرودشت با اشاره به تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانه‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه در اجرای اصل 44 قانون اساسی درست عمل نشده و این کارخانه‌ها به دست کسانی افتاده که به جای رونق، آن را به تعطیلی کشانده‌اند.

 

حجت‌الاسلام احمدی ظرفیت‌های تولیدی شهرستان مرودشت را بالا دانست و از مسؤولان شهرستان و استان و دولت خواست تا درمورد مشکلات کارخانه‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی پیگیری لازم را انجام دهند.

 

خطیب جمعه مرودشت همچنین بر ضرورت ارتقاء فرهنگ دینی تاکید کرد و با بیان اینکه عدم توجه به این موضوع روز بروز سبب خدشه دارشدن آن می‌شود و متدینان نیز از این مسأله نگران هستند، گفت: عدم توجه به فرهنگ دینی تهدیدی برای نظام و برنامه‌های دینی به ویژه برای جوانان است و از دولت خواست تا در این زمینه برنامه ریزی کند.

 

وی در مورد مشکلات استفاده خانواده‌ها از ماهواره و برنامه‌های ضد دینی آن هشدار داد و افزود: متاسفانه دشمن در صدد است از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای و هدف قرار دادن اعتقادات دینی کشور ما را دچار مشکل کند.

 

تکریم ارباب رجوع از دیگر مواردی بود که امام جمعه مرودشت از مسؤولان خواست با نظارت جدی به آن توجه کنند و با برخورد مناسب با مردم در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

 

خطیب جمعه مرودشت افزود: متاسفانه خود شاهد بوده‌ام که در برخی ادارات با مردم به درستی برخورد نمی‌شود واین در جامعه ما که مردم در هر صحنه‌ای حضور دارند و پای این انقلاب ایستاده‌اند به دور از اخلاق است.

 

عدالت‌طلبی مهمترین شاخصه دولت اسلامی است

 

حجت الاسلام لطف الله دژکام در خطبه های امروز نماز جمعه جهرم با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع و با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار کرد: به احترام شهیدان رجایی و باهنر، ایام شهادت آنها به هفته دولت نامگذاری شده و آنچه که نباید فراموش شود تشکر از خدماتی است دولت برای مردم انجام می دهد.

 

وی با بیان اینکه در مکتب امام صادق (ع) چنانچه از مخلوق تشکر نشود مانند آن است که از خالق تشکر نکردیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران آرمان هایی دارد  که باید ضمن تشکر از خدمتگذاران دولت در راستای این آرمان ها گام برداریم.

 

امام جمعه جهرم  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب ویژگی های دولت اسلامی، سلامت اعتقادی و اخلاقی اعضای دولت را از جمله این ویژگی ها دانست و گفت: چنانچه فردی عادل نباشد و مسؤولیتی را در اختیار داشته باشد این مسؤولیت هم بر خودش حرام است و هم به آن کسی که این مسؤولیت را به او می دهد.

 

وی با اشاره به تبیین چارچوب های نظام اسلامی در کلام امام خمینی (ره) گفت: اگر کسی می خواهد مسؤولیتی را عهده دار شود باید معتقد به راه، مرام و مکتب امام (ره) باشد.

 

حجت الاسلام دژکام، خدمت به خلق خدا و عدالت طلبی را از دیگر شاخصه های دولت اسلامی برشمرد و با گلایه از نحوه پذیرش افراد در نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: در خصوص پذیرش افراد در ارگان ها بارها به برگزاری آزمون استخدامی و انتخاب افراد شایسته تاکید کرده ایم تا هر کس به تناسب شایستگی خود در منصب های مختلف مشغول به کار شود.

 

وی نتیجه وجود عدالت را توسعه کشور و رسیدن به اهداف والای انقلاب عنوان کرد و گفت: گاهی برای انتخاب برخی افراد برای منصب ها قول و سفارش داده می شود و باید بدانیم چنانچه پیرو عدالت نباشیم به اهداف نظام دست پیدا نمی کنیم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به جریان استیضاح وزیر علوم که سبب عدم رای اعتماد وی شد، عنوان کرد: استیضاح وزرا، حق مجلس بوده و آنچه انجام شده نشانه اقتدار این مجموعه بوده است.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در راستای تبیین نقشه جامع علمی کشور  که از وظایف وزارت علوم است، تصریح کرد: وزیر جدید علوم باید در راستای رهنمودهای رهبری انقلاب و اجرای نقشه جامع علمی کشور گام بردارد.

 

حجت الاسلام دژکام با بیان اینکه قداست مجلس این است که به آن چه رهبری انقلاب فرموده اند جامه عمل بپوشاند، عنوان کرد: آنچه که رهبری معظم انقلاب تاکید دارند تداوم پیشرفت علمی کشور است که این مهم باید توسط مجموعه دولت و مجلس محقق شود.

 

وی با بیان اینکه باید در راستای هدف واحد و پیشبرد نظام و انقلاب گام برداشته شود، گفت: این مهم با همکاری سایر نهادهای کشور تحقق می یابد.

 

امام جمعه جهرم با یادآوری سالروز رحلت حضرت آیت الله سیدحسین آیت اللهی، امام جمعه فقید جهرم یاد این بزرگمرد جویای عدالت و مجاهد فی سبیل الله که در مدت 40 سال تلاش صادقانه در راستای پیشبرد مذهب حقه جعفری قدم نهاد را گرامی داشت.

 

دوران امام صادق، شکوفایی علمی شیعه بود

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با گرامی‌داشت سالروز شهادت رئیس مذهب عالم تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) در سخنانی اظهار داشت: امروزه شکوفایی علمی و استخوان‌بندی قوی علم که یکی از امتیازات منحصربه‌فرد شیعیان نسبت به فرق و مذاهب دیگر بوده همگی مدیون دوران بابرکت امام جعفر صادق (ع) است.

 

وی گفت: آن امام همام با امکانات بسیار ساده و ابتدایی افزون بر 4 هزار شاگرد را در علوم مختلف به‌ویژه نشر معارف و طب و پزشکی تربیت کرد.

 

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: فرق و مذاهب دیگر از جمله اهل سنت از برکات وجود علمی امام صادق (ع) برخوردار می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام خرسند همچنین سالروز صنعت دفاعی کشور را گرامی داشت و افزود: صنعت دفاعی کشور جزو افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که به همت جوانان و رزمندگان در نیروهای مسلح به بهترین شکل نیاز کشور را تأمین می‌کند و حتی صادر نیز می‌شود.

 

وی، قدرت صنعت دفاعی کشور را یکی از عوامل بازدارندگی دشمن برشمرد و تصریح کرد: امروزه دشمنان از اینکه فقط در مرحله حرف و تهدید نمی‌تواند پا فراتر بگذارند فقط به خاطر این قدرت بوده و به‌خوبی می‌دانند که چنانچه دیوانگی کنند جواب دندان‌شکن و نابودکننده‌ای دریافت می‌کنند.

 

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود اجرای طرح سلامت توسط دولت تدبیر و امید را بسیار مثبت و خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: برخی از پزشکان در بیمارستان این شهرستان نسبت به این طرح بی‌تفاوت هستند و به بهانه‌‌هایی بیمار را سرگردان و به مرکز این استان ارجاع می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام خرسند از مسؤولان علوم پزشکی این استان خواست که هرچه زودتر فکری برای این معضل بکنند تا بیماران این شهرستان مورد بی‌توجهی پزشکان قرار نگیرند.

 

وی به مسأله و رویداد گریبان‌گیر غزه، عراق و فلسطین که توسط دنیای استکبار صورت گرفته اشاره کرد و افزود: جنگ غزه برملا کننده خوی وحشی‌گری رژیم پلید صهیونیستی به تمام جهان و نشانگر این بود که این رژیم غاصب جز زبان زور زبان دیگری نمی‌فهمد.

 

خطیب نماز جمعه کازرون متذکر شد: جنگ غزه آشکار کرد که رژیم صهیونیستی چه بخواهد و چه نخواهد به مرگ نزدیک شده است.

 

حجت‌الاسلام خرسند بابیان اینکه مقاومت مردم غزه و فلسطین به‌حق شایسته تحسین است گفت: این مقاومت را از جمهوری اسلامی فراگرفته‌اند و به‌خوبی می‌دانند که برای ادامه حیات و دستیابی به پیروزی فقط مقاومت تنها راه است.

 

وی تشکیل دولت عراق و پیروزی پی‌درپی ارتش عراق علیه گروه تکفیری و تروریستی داعش را نویدبخش خواند و از مردم این کشور خواست اتحاد و وحدت خود را با محوریت مرجعیت عالی‌قدر حفظ کنند و نقشه تفرقه‌افکنان را بیش ‌از پیش ناکام گذارند.

 

امام‌جمعه کازرون آمریکا را بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر برشمرد و اذعان کرد: دولت آمریکا که ادعای حقوق بشر را دارد چرا حقوق سیاه‌پوستان کشورش را رعایت نمی‌کند و آنان را به شدیدترین صورت سرکوب می‌کند و جزو شهروند به‌حساب نمی‌آورد.

 

حجت‌الاسلام خرسند گفت: سیاه‌پوستان آمریکا از بیمه درمانی محروم هستند و در هر 36 ساعت یک سیاه‌پوست توسط پلیس سفیدپوستان کشته می‌شود.

 

وی در پایان حفظ آرامش در کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و از جریانات سیاسی و مسؤولان خواست مراقب گفتار و رفتار خود باشند و آب به آسیاب فتنه‌گران و رسانه‌های مغرض دشمنان نریزند.

 

امام‌جمعه کازرون به استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و گفت: مسأله استیضاح در تمام دولت‌ها بوده و آن به مسأله جناحی بودن ربطی ندارد و نباید تمام مسائل کشور را تحت‌الشعاع یک استیضاح قرار دهیم.

 

خرسند ادامه داد: چرا این‌گونه باشد تا حرفی را بزنند که جمع‌کردن آن با مشکل روبه‌رو شود بنابراین مسؤولان باید از این‌گونه ادبیات دوری کنند.

 

وی اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی به برکت تدبیر مقام معظم رهبری در آرامش و رفاه کامل قرار گرفته بنابراین مسؤولان باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

 

گروهک تروریستی داعش را باید سازندگان آن نابود کنند

 

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر که در مصلای الغدیر مسجد جامع برگزار شد با تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: باید جامعه دینی را حفظ کنیم و اجازه ندهیم افرادی آن را تضعیف کنند.

 

خطیب جمعه لامرد افزود: یکی از علاقه‌های سختی که انسان دارد می‌خواهد همیشه از خود تعریف کند اما باید صحیح باشد و از سوی دیگر نیز همیشه باید تلاش کنیم که واجبات و مستحبات انجام شود.

 

حجت‌الاسلام هاشمی شهیدی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی حتی یک‌لحظه فکر نمی‌کردند که روزی ایران جزیره امن در منطقه خاورمیانه شود.

 

امام‌جمعه لامرد با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند که ایران می‌تواند گروهک تروریستی داعش را نابود کند گفت: گروهک تروریستی داعش را باید خود دشمنان انقلاب اسلامی که سازندگانش هستند نابود کنند و ما از استقلال و ارزش‌های نظام خود دفاع می‌کنیم و استکبار جهانی باید بداند تمام آن خواب‌هایی که برای کشور ما دیده است دیگر تعبیر نمی‌شود چراکه امروز محور کامل برای مسلمانان شده‌ایم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ممکن است حقوقی که یک کارمند می‌گیرد کافی نباشد اما نباید کار امروز را به فردا بیندازد و کارمندان نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام هاشمی شهیدی در مورد فرارسیدن روز دختران نیز اضافه کرد: زمانی در لامرد بهترین پوشش را داشتیم و اگر نتوانیم موضوع بدحجابی را حل کنیم به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود و باید همیشه حیا توسط دختران و زنان چه در داخل منزل و چه در خارج از منزل وجود داشته باشد./919/پ203/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *