آثار و دستاوردهای نماز برای جوانان تبیین شود

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان شامگاه یک ‌شنبه در جمع نمایندگان دانشگاه‌ها و اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان گفت: فلسفه و دستاوردهای نماز باید برای جوانان بیان شود که چه آثار و دستاوردهای مهمی در درون نماز نهفته است؛ هنر دستگاه های فرهنگی و آموزش و تعلیم و تربیت نظام در این است که از جوانان دانشجو شخصیتی هایی عارف و عاشق به لله که بتوانند نماز را بفهمند و آگاه به فلسفه نماز تربیت کنند.

 

 

وی با تأکید بر مسلح شدن جوانان به سلاح معرفت گفت: این کار فنی و علمی است که خدا را به چشم نمی بینند اما با دل می بینند و می دانند خدایی که برهمه چیز احاطه دارد چه خدایی است.

 

 

آیت الله نمازی گفت: با سخنرانی و هیاهو و تهدید و تشویق نمی توان جوانان را به خدا متصل کرد چرا که جوانی که می خواهد به خدا وصل باشد افزون بر زمان فریضه نماز باید در ساعات دیگر شبانه روز نیز به یاد خدا و عاشق خدا باشد.

 

 

به گفته وی نمونه های قابل توجهی از خداشناسی در سیره و رفتار و اولیای خدا  باید استخراج و ساماندهی شود تا با ساده کردن آن برای جوانان قابل درک و فهم باشد.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش خدا در وجود و حافظه و شنوایی و بینایی و … انسان را مهم قلمداد کرد و گفت: خدا همه جا و همیشه با انسان است و از رگ گردن نیز به انسان نزدیک تر است اما چرا متوجه این امر مهم نمی شویم نیازمند بحث و بررسی است.

 

 

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر بیان موضوعات خدا در سیمای آفرینش، توحید شناسی و معاد شناسی و خداشناسی گفت: اگر جوانان خدا شناس و معاد شناس باشند اهل گناه و معصیت نخواهد بود و جوانانی مسجدی و نماز خوان خواهیم داشت.

 

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که اگر کسی عاشق خدا شد نیازی به هل دادن او نخواهد بود گفت:  معشوق آنقدر جاذبه دارد که بتواند عاشق را به دنبال خود بکشد و فکر و ذهن او را به خود معطوف کند.

 

 

وی افزود: روحانیت و دستگاه های آموزشی و تربیتی باید این هنر را داشته باشند که بتوانند از ظرفیت جوانان بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

 

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جوانان برای ادامه مسیر نیازمند الگو هستند و ما باید الگوهای اسلامی را از متون اسلامی و آیات و روایات و سیره ائمه اطهار استخراج و به جوانان ارائه کنیم تا آنها از الگوهای ارائه شده اسلامی از نام و یاد خدا لذت ببرند.

 

 

آیت الله نمازی گفت: باید آفت ها و موانعی را که سد راه جوانان برای انس با خدا می شود را کشف و شناسایی کرد و برای آنها نقشه راه ترسیم شود.

 

 

وی بر آسیب شناسی برخی موضوعات سرگرم کننده جوانان تأکید کرد و گفت: وقتی جوانی نیمه های شب برای نماز و راز و نیاز از خواب خود می زند خداوند نیز به وسیله این جوان به فرشتگان خود مباهات می کند.

 

 

نماینده ولی در کاشان گفت: باید قدر جوانان خود را بدانیم چرا که ایران اسلامی دارای جوانان خوبی است و نباید براساس ظاهر و زلف و لباس جوانان قضاوت کرد و من به سهم خودم از جوانان رضایت دارم.

 

 

آیت الله نمازی همچنین بر قدردانی از جوانان تأکید کرد و یاد آور شد: شرایط سنی جوانان به گونه ای است که اگر متوجه شوند مورد احترام و علاقه اساتید و امام جماعت قرار دارند و به آنها علاقه مند هستند جذب خواهند شد./1307/پ202/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *