مدیر حوزه‌های علمیه:فراگیری زبان اولویت تبلیغ در عرصه بین‌الملل است

IMAGE635130251053750000

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه:مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل، اول مهر با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و اساتید و طلاب این مرکز برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مبلغان در کنار فراگیری زبان ‌که اولویت اجتناب‌ناپذیر تبلیغ در عرصه بین‌الملل است باید محتوای تبلیغی دین را نیز به مخاطبان ارائه دهند.

به گزارش‌ خبرگزاری حوزه، آیة‌الله سید‌هاشم حسینی ‌بوشهری در این مراسم، با تأکید بر این‌که امروز شرایط ویژه‌ای را در جهان شاهد هستیم، اظهار داشت: شیوه کار، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار ماست، با ابزار و امکانات دشمنان بسیار متفاوت است.

وی با بیان این‌که دشمنان در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: مبلغان باید به فضاهای مجازی در عرصه تبلیغ دین با شیوه‌های نوین بپردازند. امام‌جمعه قم با بیان این‌که برای اجرای اهداف مکتب شیعه نیاز به مهندسی جدی و قوی داریم ابراز داشت: اگر اقدامات دشمنان را رصد نکنیم و در برابر آن‌ها انفعالی رفتار کنیم، دچار مشکلات خواهیم شد.

آیةالله حسینی‌بوشهری با تأکید بر این‌که همواره ما باید چند قدم جلوتر از دشمن باشیم و عرصه را بر دشمن تنگ کنیم تا آن‌ها زمینه هجمه به دین را نداشته باشند، اظهار داشت: باید حوادث آینده را در افق دوردست دید و بر طبق آن حرکت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه، با تأکید بر مخاطب‌شناسی در زمینه فعالیت تبلیغی، اظهار داشت: دست‌اندرکاران و مسئولان عرصه تبلیغ باید شرایط جغرافیایی و وضعیت مخاطبان را به مبلغان ارائه کنند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مبلغان باید چراغ فروزان و مشعل سوزان دین باشند، در خصوص بایسته‌های تبلیغ در عرصه بین‌الملل ابراز داشت: مبلغان باید در کنار فراگیری زبان ‌که اولویت اجتناب‌ناپذیر این بخش است، با شناخت جامعی از اسلام و مکتب اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) محتوای دین را به مخاطبان ارائه دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان این‌که مبلغان باید روح تعبد دینی داشته باشند، اظهار داشت: یکی از نکات مهم و ضروری عرصه تبلیغ مطالعه احتجاجات اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) است. امام‌جمعه قم در پایان بر لزوم استفاده از روش‌‌های نوین در عرصه تبلیغی تأکید کرد.

به گزارش‌ خبرگزاری حوزه، حجة‌الاسلام‌ و‌المسلمین زادهوش رئیس مرکز تربیت مبلغ بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی هم با اشاره به این‌که مبلغان این مرکز و مرکز تبلیغ بین‌الملل، انواع تبلیغ در عرصه‌های بین‌المللی را تجربه کرده‌اند، اظهار داشت: ارائه تبلیغ دینی در تالارهای مجازی، ارائه مقالات به کنفرانس‌های بین‌المللی و حضور در تبلیغات رسانه‌ای مهم‌ترین عملکرد مبلغان این مرکز بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *