شهادت صدها نفر از شیعیان شهر زاریا و سه پسر شیخ زکزاکی به دست ارتش

1379966_930

پس از حملات وحشیانه ارتش نیجریه به منطقه “گیلسو” شهر “زاریا” در این کشور و شهادت صدها نفر از شیعیان نیجریه، برخی خبرگزاری های داخلی از شهادت شیخ زکزاکی گزارش دادند.

آقای ابوتراب مترجم شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در گفت و گو با خبرنگار رجانیوز در واکنش به انتشار خبر شهادت شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: طبق آخرین اخبار رسیده هنوز شیخ زکزاکی شهید نشده اند ولی در واقعه روز گذشته به ایشان نیز تیراندازی شده است و نزدیک به چهار گلوله به ایشان اصابت نموده است و حال ایشان مساعد نیست.

وی در ادامه با اشاره به خبر شهادت همسر شیخ زکزاکی افزود: همسر شیخ و دو تن دیگر از شیعیان در حالی که برای مقابله با ارتش اقدام می نمودند نیز هدف گلوله ارتش نیجریه قرار گرفتند و زخمی شده اند.

مترجم رهبر شیعیان نیجریه تاکید کرد: سه تن از پسران شیخ زکزاکی در حملات روز گذشته ارتش به شهادت رسیده اند. یکی از فرزندان شیخ پیش از این در عملیات قدس نیز زخمی شده بود و دو پسر دیگر ایشان نیز در واقعه روز گذشته بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده اند.

وی در ادامه گفت: احتمالا در ساعات گذشته جناب شیخ زکزاکی را از خانه به بیرون منتقل نموده باشند اما به دلیل مسدود بودن مسیر های ارتباطی خبر دقیق تری در این خصوص در دسترس نیست.

ابوتراب با اشاره به اوضاع جسمانی رهبر شیعان نیجریه تاکید کرد: در آخرین تماسی که چهار ساعت پیش با خانواده ایشان داشتم، دختر شیخ زکزاکی گفته بود که ارتش نیجریه تاکنون اجازه دسترسی به امکانات پزشکی و درمانی را نداده است. اما ممکن است در این چهار ساعت اتفاق دیگری روی داده باشد و ایشان را به بیرون منتقل کرده باشند که اطلاع دقیقی از آن نداریم.

وی در بخش دیگری با اشاره به عصبانیت و ناراحتی مردم نیجریه از این اقدام ارتش گفت: در شهرهای دیگر نیجریه تظاهراتی در واکنش به اقدام ارتش در جریان است؛ اوضاع فعلی شهر زاریا نیز به خاطر کشته شدن صدها نفر از شیعیان بحرانی شده است.

ابوتراب در پایان گفت: کشته شدگان روز گذشته شهر زاریا نیجریه، مسلمانانی هستند که مورد ظلم واقع شده اند و قطعا دولت ایران به وظیفه خود را در برابر مظلومان جهان واقف هست و من نمی توانم بگویم که دولت ایران چه کاری انجام دهد، اما از مردم ایران و مسلمانان جهان می خواهیم که برای سلامتی و باقی ماندن شیخ زکزاکی دعا کنند.

سید عبدالله حسینی  نیز پیش از این در گفت وگو با پرس تی وی در مورد خصوص علت اتفاقات زاریا گفته بود: «با فرا رسیدن ماه ربیع الأول و در مراسم سالانه تعویض پرچم مشکی از گنبد حسینیه بقیه الله در شهر زاریا( شهر شیخ إبراهیم زاک زاکی ، رهبر شیعیان نیجیریه) ، متاسفانه ارتش این کشور با اتهام واهی دیشب دو آرپی جی به حسینیه بقیه الله. عج. شلیک کرد که عده ی زیادی به شهادت رسیدند و عده ای کثیری هم که برای برگزاری مولود النبی .ص. و نصب پرچم امام رضا.ع. بر بالای گنبد حسینیه ، در اطراف حسینیه حضور داشتند زخمی شدند».

 وی در ادامه گفت: «نظامیان که برای عبور یکی از فرماندهان ارشد خود به آموزشکده نظامی مستقر در زاریا بصورت دستجمعی حرکت می کردند ، با دیدن جمعیت انبوه مقابل حسینیه بقیه الله (عج) و به بهانه باز کردن راه به روی مردم بی دفاع در حسینیه و خیابان اطرف آن، آتش گشودند و …؛ سپس نیروهای نظامی به قصد دستگیری شیخ زاک زاکی به منزل وی با تانک حمله کردند که با مقاومت نیروهای بسیجی و فدایی  شیخ مواجه شد.در ادامه جنایت ،ارتش نیجیریه که با تحریک سلفی ها و وهابی ها بر روی مردم بی دفاع آتش گشود  ، يك آرپي جي نیز به منزل شيخ ابراهیم شلیک کرد كه همسر شیخ ( مادر سه شهید راه پیمایی پارسال روز قدس ) در این حادثه زخمي شد و منزل وی را به آتش کشیدند.افراد زيادي تا كنون در حسينيه و مقابل منزل شيخ برای دفاع از جان رهبری معنوی خود به شهادت رسیدند.هنوز از سرنوشت شیخ خبری نیست».
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *