اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی از بمب اتم خطرناک‌تر است

zadhoosh
حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت گفت: اگر زمانی برای حل مشکلات، اعلام یک هفته به عنوان وحدت کافی بود ولی امروز برای حل معضلات همه جوامع اسلامی یک سال هم به عنوان وحدت معرفی کنند کافی نیست.

وی بیان کرد: به‌اندازه‌ای جهان اسلام درگیر تفرقه و مشکلات حاد اجتماعی و سیاسی است که یک هفته وحدت تنها نقطه اوج این مسئله است و نباید در طول سال به فراموشی سپرده شود.

رئیس جامعه المرتضی تصریح کرد: کسانی که از خواب غفلت بیدار نشده‌اند و فکر می‌کنند در محافل خصوصی می‌توانند به تفرقه بین مسلمانان دامن بزنند و هرچه را می‌خواهند انجام دهند، باید در این هفته تکلیف آنها روشن شود.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم که از این مسائل مهم به راحتی گذشت نشود گفت: برگزاری مجالس و محافل لعن و راه‌اندازی سایت‌ها و گروه‌های اجتماعی و حتی انتشار برخی از کتاب‌هایی که هنوز شاهد انتشار آن هستیم از بمب اتم خطرناک‌تر است و داریم آثارش را در عراق، سوریه، لبنان و افغانستان می‌بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش ادامه داد: متأسفانه هنوز شاهد هستیم که عده‌ای به سیاست‌های نظام و توصیه‌های امام(ره) و رهبری دهن‌کجی می‌کنند و خودشان را پیش‌قراول دفاع از ولایت و امامت می‌دادند درحالی‌که ذره‌ای بصیرت ندارند.

وی ابراز داشت: رسانه‌ها باید صدایشان را تا می‌توانند بلند و قلم‌هایشان را تیز کنند و به کسانی معطوف کنند که در جامعه دم از اختلاف و توهین به مذاهب می‌زنند، این افراد مشمول رحمت نیستند و نباید از آنها گذشت، این افراد کسانی هستند که فیلم‌ها و مرثیه‌هایشان باعث گردن زدن شیعیان در کشورهای دیگر می‌شود.

رئیس جامعه المرتضی با بیا اینکه در هفته وحدت مسئولین باید نشان دهند که پای این کار ایستاده‌اند گفت: یکی از اتهاماتی که به مسئولین می‌زنند این است که وحدت را تنها یک شعار تصور می‌کنند و درجایی که وحدت نقض می‌شود عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: مداحی که سینه چاک ولایت است و به مذاهب مختلف توهین می‌کند، به استناد این قضیه نظام متحمل خسارت‌هایی می‌شود و بهانه‌ای می‌دهد به دست تکفیری‌ها که از مسلمانان آن مناطق انتقام بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش تصریح کرد: در هفته وحدت مسئولین باید بر سر این شعار بزرگ پافشاری کنند و ثابت کنند که فقط یک تاکتیک و ادعا نیست، بلکه در جامعه پای این شعار ایستاده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *