دختر مبلغه فرانسوی ؛ملاقات با امام خمینی(ره) زندگی مادرم را متحوّل ساخت

دختر مبلغه فرانسوی تازه درگذشته، مرحوم لاعب  اظهار داشت: آن مرحوم در سال 1980میلادی (1358 هجری شمسی) مکتب اهل بیت(ع) را پذیرفت و به مذهب حقهّ ی جعفری گرایش پیدا کرد.

وی که خود از شیعیان فرانسه است، افزود: مادرم با آشنایی هر چه بیشتر مذهب تشیع، نورانی تر و خود را تمام و کمال در خدمت خاندان عصمت و طهارت(ع) وقف کرده بود؛ به طوریکه در طول عمر خود از هیچ کمکی برای ترویج و تبلیغ مذهب تشیع فروگذار نکرد.

خانم منیره لاعب با بیان اینکه مرحومه محرزه لاعب، نخستین زن مبلغه در فرانسه بود، ابراز داشت: ایشان در طول عمر خود با تبلیغ دین مبین اسلام و تشیع، شهروندان بسیاری را در شهرهای ساختویل، دِپی نییه، لیون و پاریس با خود همراه ساخت؛ به طوریکه با تلاش مادرم حضور شیعیان در شهرهای مختلف فرانسه رونق گرفت.

دختر مرحومه محرزه لاعب به جریان زندانی شدن آن مرحوم اشاره کرد و گفت: عامل اصلی به زندان افتادن مادرم ارتباط با جامعه ایرانیان مقیم فرانسه؛ به ویژه پاریس بوده است.

منیره لاعب افزود: حضور مستمر در خانه ایرانیان شهر پاریس که در خیابان ژانوار حضور داشتند و همچنین اطعام مراسم های مذهبی؛ به ویژه دعای کمیل شب های پنجشنبه از عواملی بود که سبب شد پلیس فرانسه مادرم را به 6 ماه حبس محکوم کند.

وی به خاطراتی از ملاقات با مادرش در زندان اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی به دیدار مادرم در زندان می رفتم علاوه بر اینکه کتاب های دینی برای ایشان می بردم، تصاویری از امام خمینی(ره) را لابه لای کتب مخفی می کردم که در ملاقات های بعدی متوجه می شدم به دیوار سلول خود تصاویر امام خمینی(ره) را نصب کرده و زندانیان را با امام خمینی(ره)، اسلام و تشیع آشنا کرده اند.

منیره لاعب افزود: با گذشت مدتی از محکومیت زندان مرحوم مادرم، بسیاری از زندانیان با اسلام و مذهب جعفری آشنا شده و ده ها کتاب را در میان آنان تقسیم می کرد که سریع تر به خدا، اسلام و تشیع نزدیک شوند که پلیس زندان متوجه شد و پیش از اینکه محکومیت مادرم تمام شود، وی را آزاد کرد.

وی گفت: مرحومه لاعب قبل از ملاقات با امام خمینی (ره) مسلمان شده بود؛ اما دیدار با امام امت، تحول عمیقی را در زندگی مادرم (مرحومه محرزه لاعب) رقم زد.

دختر مرحومه محرزه لاعب خطاب به شیعیان و به ویژه ایرانیان گفت: مادر من همه چیز خود را برای اسلام، انقلاب، تشیع و ایرانیان مقیم فرانسه داد؛ تنها درخواست من این است که ایشان را تنها نگذارند و علاوه بر اینکه بر سر مزارش می روند، در امور خیریه خود نیز از ایشان یاد نمایند؛ چراکه آن مرحومه به بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری (س) اقتدا کرده بودند.

وی تصریح کرد: پیام و وظیفه مادرم در فرانسه انجام شد و ما به عنوان فرزندان ایشان که همگی مطیع 12 معصوم(ع) هستیم همانند ایشان در بسط، گسترش و ترویج معارف اهل بیت(ع) راه او را ادامه خواهیم داد.

در ادامه خانم نفیسه لاعب، نوه ی مرحومه محرزه لاعب در خصوص مادر بزرگش گفت: من از کودکی با مادربزرگ بوده ام؛ وقتی ایشان به اسلام و تشیع روی آورد، همانند فرشته ای آسمانی بر روی زمین بود.

وی افزود: اخلاق و رفتار مادر بزرگ آنقدر جذاب و گیرا بود که درصورت هم کلامی با ایشان، به خودی خود درباره مذهب و مسلک مادربزرگم سوال می پرسید و خود به اسلام علاقمند می شد.

نفیسه لاعب بیان داشت: عشقی که مادر بزرگم نسبت به ائمه اطهار (ع) داشت، سبب شد تمام اهالی خانه و بستگان به اسلام و تشیع روی آورند و همه این موفقیت ها از الطاف خود ائمه (ع) است.

نوه ی مرحومه محرزه لاعب اظهار داشت: گریه مداوم برای 14معصوم (علیه السلام) و قرائت دعای کمیل، توسل و زیارت عاشورای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) که سراسر با اشک بوده است، از خاطرات دوران بچگی تا امروز من از مادربزرگم می باشد.

وی به حضور یک هفته ای خود در ایران اشاره کرد و گفت: ایران کشور دوم من است؛ ایران کشوری است که امروز ما پاره تن خودمان را در آن به یادگار گذاشته ایم، خونگرمی ملت ایران و تشابه مذهبی که با آنان داریم برای ما قوت قلبی است و ما می دانیم شیعیان ایران مادربزرگ مرا تنها نخواهند گذاشت.

گفتنی است، پیکر مرحومه «محرزه لاعب» بنابر وصیت خودشان روز سه شنبه 8/10/1394 از مسجد امام حسن عسکری قم تشییع و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

گفت وگو: اکبر پوست چیان سایت حوزه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *