کتاب «اخلاق کاربردی مبلّغ» را منتشر شد

akhlagh

موضوع این اثر ارزنده که تالیف خانم راضیه ذوالفقاری است، تبلیغ و مبلّغ است و مخاطبان آن طلاب و دانشجویان هستند. کتاب مزبور در قطع رقعی و 188 صفحه، به تازگی از چاپ خارج شده و در دسترس مبلغان علوم دینی و علاقه مندان به کتاب و مطالعه قرار گرفته است.

ایشان در تبیین موضوع این کتاب گفت:
یک مبلّغ برای تبلیغ دین اسلام باید به ویژگی ها و خصلت های نیک آراسته باشد تا بتواند بیش از گفتار، با رفتارش مبلّغ واقعی این دین عزیز و والا باشد. از طرفی نیز برای انجام این مسئولیت خطیر، باید از نحوۀ برخورد با مردم و شرایط محلی که برای تبلیغ دین به آن جا اعزام می شود، آگاهی داشته باشد تا با رفتار و گفتاری شایسته، به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته، مایه هدایت و روشنگری مردم باشد.

وی در ادامه افزود:

این کتاب از یک مقدمه و پنج بخش تشکیل شده که در بخش اول، ارزش و اهمیت تبلیغ در اسلام واکاوی شده است. مولف این کتاب، در بخش دوم، به تبیین ویژگی هایی پرداخته که یک مبلغ باید متخلق به آن باشد؛ خصوصیاتی نظیر: ایمان و تقوا، اخلاص، صبر، سعۀ صدر، علم کافی، قناعت، مدیریت و … . در بخش سوم و چهارم، به اخلاق مبلّغ در برخورد با مردم محلِ تبلیغ پرداخته، حفظ و کنترل زبان و مراقبت از هرگونه صحبتی را که موجب تحقیر یا توهین به افراد آن محل شود، مورد بحث و واکاوی قرار داده است و نیز اصول و روش های یک سخنرانی تاثیر گذار را در مخاطبان برشمرده است.

در بخش پنجم نیز به شیوۀ تبلیغ و جذب مخاطب از طریق به روز رسانی ارتباطات پرداخته و وسایلی نظیر: وبلاگ، وب سایت، ایمیل، گفت و گوی چهره به چهره و … را در برقراری ارتباط با مخاطب بسیار موثر دانسته است. علاقه مندان به مطالعۀ این اثر ارزشمند و کاربردی در امر تبلیغ، می توانند جهت خرید اینترنتی به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کنند و یا از فروشگاه های بوستان کتاب در قم، مشهد، تهران و اصفهان آن را با قیمت 9000 تومان تهیه نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *