چرا جهانیان هم اکنون به فکر مبارزه با داعش برآمدند؟

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در سخنان هفتگی که در دفتر وی ایراد کرد، درباره تشکیل ائتلاف جهانی مقابله با داعش گفت: این ائتلاف در حالی که سال های بسیاری است که وجود گروه های تروریستی تحت فرمان القاعده آگاهی داشت، اما هم اکنون به فکر تشکیل چنین ائتلافی و مبارزه با تروریسم افتاد.

 

وی افزود: برای ریشه کن شدن گروه های تروریستی باید بر اندیشه تکفیری این گروه های تندرو چیره شد و از اندیشه های اعتدالی که بر همزیستی مسالمت آمیز و آزادی تأکید دارد، حمایت کرد.

 

آیت الله مدرسی جوامع اسلامی را به پیروی از گفتمان اعتدال فراخواند و آن را جایگزین گفتمان طایفه ای خونینی دانست که از سوی داعش و سایر گروه های تروریستی در جهان دانست.

 

این عالم عراقی با انتقاد از حمایت برخی عشایر اهل تسنن از داعش، تصریح کرد: این عشایر باید به حمایت از داعش پایان دهند، زیرا تروریست ها به این شهرها آمدند تا پیش از کشتار شیعیان به کشتار ساکنان این مناطق بپردازند.

 

وی ادامه داد: تروریست ها وعده اشغال بغداد و کربلا و نجف را داده بودند، اما موصل و تکریت و مناطق سنی نشین را ویران ساخته و نتوانستند تاکنون به شهرهای شیعه نشین حمله کنند.

 

آیت الله مدرسی از شهروندان عراقی خواست تحت تاثیر رسانه های صهیونیستی قرار نگرفته و در دام طایفه گری و فرهنگ تکفیری کشتار و خونریزی گرفتار نشوند./980/ب901/د

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *