پنج توصیه ارزشمند آیت الله العظمی مظاهری به مبلغان بین الملل

12495_504

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة المرتضی علیه‌السلام،مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری با بیان اهمیت فعالیت در عرصه بین الملل،چهارتوصیه ارزشمند به مبلغان عرصه بین الملل عرضه داشتند:

توصیه اول:با حکمت و موعظه حسنه و مجادله نیکو با ادیان دیگر ارتباط برقرار کنید:
حضرت آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به آیه شریفه :
ادْعُ إِلي‏ سَبيلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدينَ:
با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [ شیوه ای ] که نیکوتر است مجادله نمای. در حقیقت ، پروردگار تو به [ حال ] کسی که از راه او منحرف شده داناتر ، و او به [ حال ] راه یافتگان [ نیز ] داناتر است.(سوره نحل آیه 125)

ایشان فرمودند که هر سه مساله در آیه شریف که حکمت و موعظه حسنه و جدال احسن می باشد ،لازم است،برای  دانشمندان و اساتید و دانشجویان با حکمت و استدلالی که در فراخور آنان است یعنی حکت روز و استدلال برای تشیع که در این زمینه کتاب های خوبی مانند المراجعات و کتاب شریف الغدیر صحبت کنید.

توصیه دوم:به مباحثی که به اختلاف شیعه و سنی دامن می زند وارد نشوید:
شما باید حتما با تلطف و مهربانی و استدلالهایی که کوبندگی برای طرف دارد وارد نشوید ،چرا که استدلال های خوبی است که اصلا کوبندگی نداردو مطالب را به خوبی بیان می کند.

 توصیه سوم:با مردم از طریق ان قلت های عوامانه صحبت کنید:
حضرت آیت الله العظمی مظاهری در تبیین این توصیه ارزشمند فرمودند:از ان قلت های طلبگی استفاده نکیند و از ان قلت های مردمی و عوامانه برای اثبات سخنان خود بهره بگیرید ،ایشان یکی از مصادیق استدلالهای عوامانه را داستان مناظرات بهلول بیان کردند که با ظرافت های دقیق و منطقی با طرف مقابل بحث و گفتگو می کرد.

توصیه چهارم:مبلغین در عرصه بین الملل باید صبر و استقامت و تحمل مصایب و گرفتاری ها را داشته باشند.
معظم له فرمودند:در حال حاضر یکی از مهمترین فعالیت های غرب علیه تشیع تهمت های عجیبی است که وارد می کنند و شما در هر کشوری مستقر شوید فراوان است و این تهمت ها یعنی غرب با هوچی گری قصد دارد که شما را از میدان بیرون کند.شما وظیفه دارید که حرف حق را بیان کنید و مسلما نتیجه خواهد داشت.

توصیه پنجم:ارتباط با خدا و رعایت تقوا را بیشتر کنید.
معظم له در اخرین توصیه به مبلغان عرصه بین الملل فرمودند:حرف آخر هم تقوا است که خیلی مهم است ،تقوا  می خواهد در حالی که در بین مردم هستید از نظر گناهان خارج از مردم باشید، و برای رسیدن به این مرحله از تقوا از خداوند متعال  درخواست کنید، با کمک خداوند و نماز اول وقت و نماز شب و رابطه با خدا باید یوسف وار باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *