هنر خوشنویسی پیام صلح ایرانیان را به جهان منعکس می‌کند

مهدی احمدی در حاشیه برگزاری کارگاه نگارش حضوری خوشنویسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید در جریان برگزاری سومین دوسالانه خوشنویسی ایران به دنبال خروجی‌های خاصی بودیم؛ انعکاس شعار جهانی عاری از خشونت در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید از جمله فرآیندهای خروجی این جشنواره به شمار می‌رفت.

وی افزود: در این راستا فراخوانی از هنرمندان خوشنویس کشور به عمل آمد تا در آخرین روزهای سومین جشنواره دوسالانه خوشنویسی ایران با حضور در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین حضور یابند و با هنر نافذ خود به نگارش ابیاتی از شاعران توانمند ایران با محوریت صلح، دوستی و جهانی عاری از ستم بپردازند.

دبیر سومین جشنواره دوسالانه خوشنویسی ایران عنوان کرد: هدف از انعکاس چنین پیامی به جهان شناساندن فرهنگ اصیل و ناب اسلام محمدی است؛ صلح، دوستی، برابری و برادری در جای جای آموزه‌های اسلامی و تعالیم ائمه اطهار (ع) به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به پیشرفت دوسالانه سوم خوشنویسی کشور بیان کرد: همچنین اقدام دیگری نیز از سوی جامعه خوشنویسان کشور در جریان نگارش حضوری خطاطان هنرمند صورت گرفت؛ بر این اساس استاد علی‌اکبر پگاه از شخصیت‌های بنام خوشنویسی کشور و از مفاخر قزوین نگارش قطعه شعری را به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری عهده‌دار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: بی‌تردید این اقدام می‌تواند بخش کوچکی از دغدغه مردم ایران اسلامی و دیگر ملل جهان را که چشم به رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری دوخته‌اند نشان دهد.

احمدی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: با عنایت خداوند متعال پس از بازگشت معظم له به بیت شریف، این دست‌خط ناقابل به محضر ایشان پیشکش خواهد شد؛ در پایان سلامتی ایشان را از درگاه خداوند باری تعالی مسئلت دارم.

به گزارش فارس در پایان این مراسم در قزوین پایتخت خوشنویسی کشور از 50 نفر از خوشنویسان حاضر توسط مهدی احمدی دبیر سومین جشنواره دوسالانه خوشنویسی ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تقدیر شد.

انتهای پیام/77015/ذ30/ظ1004

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *