همایش «فرهنگ غدیر الگوی مدیریت جهادی» برگزار می شود

حجت الاسلام احمد حمیدی، دبیر هفته نکوداشت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با هفته تبریز طی همایش‌ها و کنگره‌های متعددی از مقام شامخ علما و علامه‌های حوزوی این شهر تجلیل خواهد شد که کنگره تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع و همایش بزرگداشت سه علامه از آن جمله است.

 


وی با بیان این‌که فردا 24 شهریور از ساعت 9 صبح همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» با محوریت بزرگداشت سه علامه امینی(صاحب الغدیر)، طباطبایی(صاحب تفسیرالمیزان) و جعفری( فیلسوف شرق) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


دبیر هفته نکوداشت تبریز افزود: این همایش در 18 محور تخصصی از جمله فرهنگ غدیر و منابع انسانی اسلامی، مدیریت اسلامی، ارتباطات اسلامی، تئوری‌های هویت انسانی، مبنای مدیریت اسلامی، راهکارهای تحقق مدیریت جهادی درجامعه اسلامی، مدیریت جهادی در سیره امام علی(ع) و مؤلفه‌های مدیریت جهادی برپا می‌شود.

 


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که در این همایش اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظرانی از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، ترکیه، آذربایجان و مالزی حضور خواهند داشت، گفت: همایش «فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی» که به همت سازمان بسیج اساتید استان برگزار می شود، با محوریت بزرگداشت سه‌علامه تبریزی بوده و از شبکه جهانی‌ المنار پخش خواهد شد.

 


وی با اشاره به این‌که برنامه‌های مختلف نکوداشت از 10 شبکه بین المللی دیگر پخش می شود، گفت: همایش‌های متعدد فرهنگی و دینی همزمان با «هفته نکوداشت تبریز» 22 تا 27 شهریور پیش بینی شده است، که در اتاق فکر هفته نکوداشت تبریز، توجه به برنامه‌های مردمی و برنامه‌های تخصصی فرهنگی، هنری، اقتصادی، سلامتی و گردشگری به صورت توام لحاظ شده است.

 


بنابر این گزارش، فرهنگ غدیر و مبنای مدیریت جهادی و ارتباط آن با آموزه های اسلامی، ابعاد و شاخص ها و مولفه های مدیریت جهادی در فرهنگ غدیر، فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی در سیره امام علی(ع) و ویژگی های فرهنگ مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری از جمله محورهای این همایش است.

 


نقش فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی، نقش مدیریت جهادی و فرهنگ غدیر در توسعه اجتماعی و مشارکت مردم، فرهنگ غدیر و راهکارهای تحقق مدیریت جهادی در جامعه اسلامی، فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی تحول نوین سبک زندگی و مدیریت جهادی در فرهنگ غدیر و نقش آن در تمدن نوین اسلامی، بیداری اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.

 


همایش فرهنگ غدیر برای سومین سال متوالی در تبریز از سوی سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی برگزار می شود، که سال های گذشته این همایش با عناوین «فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی» و «فرهنگ غدیر الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی» برگزار شده بود./935/ت303/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *