نشست تخصصی شیعه شناسی با حضور زائران کشور ترکیه

نود نفر از زائران کشور ترکیه که به قصد زیارت اماکن مقدس مشهد، قم و تهران به ایران سفر کرده بودند با حضور در موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام در نشست‌ تخصصی شیعه شناسی شرکت کردند.

 در این برنامه که بعد از ظهر پنجشنبه دوم آذر در محل موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام در شهر قم برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی ترابی» استاد درس خارج حوزه علمیه قم در موضوع شاخصه‌های شیعه در حوزه‌های معرفتی و اخلاقی سخنرانی نمودن. سپس حجت الاسلام و المسلمین محمدی موضوع اهل بیت علیهم السلام در قرآن را مطرح نمودند.

حاضران بعد از اقامه نماز در جلسه ذکر و مدح اهل بیت علیهم صلوات الله شرکت نمودند که در این جلسه مادحین به زبان ترکی به بیان فضائل امیر المومنین و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و همچنین به ذکر مصیبت‌های آن خاندان پاک پرداختند، در پایان نیز مساله توجه به امام عصر (عج) و فرهنگ انتظار برای ایشان بیان شد.

نکته قابل توجه این جلسات اظهار محبت قابل توجه میهمانان ترکیه‌ای  به اهل بیت عصمت و طهارت و ابراز احساسات به ویژه در زمان ذکر مصیبت بود، همچنین میهمانان اذعان داشتند که فضای معنوی اماکن مقدس و حرم‌های مطهر و شیوه عبادت و ادعیه خوانی مومنین در ایران ایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

این برنامه با ضیافت شام و سپس تبلیغ چهره به چهره تا ساعت 20 ادامه یافت سپس گروه ترکیه‌ای به قصد زیارت حضرت عبد العظیم حسنی و امام خمینی رحمت ره موسسه را ترک کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *